Rīgas dome šodien akceptējusi lēmumprojektu par Rīgas Brīvostas apkalpošanai nepieciešamo dzelzceļa staciju un sliežu ceļu rekonstrukciju un šim projektam veikto ietekmes uz vidi novērtējumu.
Lai optimizētu un pilnveidotu Rīgas Brīvostu apkalpojošā dzelzceļa infrastruktūru, plānoti plaši rekonstrukcijas darbi gan Daugavas labajā, gan kreisajā krastā, tai skaitā jauna pievadceļa izbūve no Lugažu ielas līdz Sarkandaugavas attekai, Bolderājas stacijas rekonstrukcija un jaunas stacijas Bolderāja-2 izbūve un citi apjomīgi darbi.
Saskaņā ar pilsētas attīstības plānu ir izmainītas Rīgas Brīvostas robežas, tās atvirzot no Rīgas centra, tādējādi daļa pašreiz aktīvi ostas darbībai izmantotas teritorijas Andrejsalā un Eksportostā tiek izslēgtas no Rīgas Brīvostas teritorijas.
Rīgas dzelzceļa mezgla posms Lāčupe – Bolderāja ir novecojis, tā tehniskie parametri neatbilst mūsdienu prasībām un ir nepieciešams veikt šī posma rekonstrukciju, tai skaitā signalizācijas un komunikācijas sistēmu modernizāciju.
Daugavas kreisajā krastā ostas darbības nodrošināšanai ir viena preču stacija „Bolderāja 1”, kuras maksimālā pārstrādes spēja ir 2,5 milj. tonnu pārkrauto kravu. Prognozējams, ka, attīstoties ražošanas teritorijām Daugavas kreisajā krastā, pārvadājamo kravu apjomi palielināsies un būs nepieciešami atbilstoši dzelzceļa infrastruktūras uzlabojumi. Jāatzīmē, ka stacija, tās aprīkojums un infrastruktūra ir fiziski un morāli novecojusi un tās optimālas darbības nodrošināšanai ir nepieciešams veikt stacijas rekonstrukciju, to modernizējot un paplašinot.
Šo projektu īstenojot, ir ļoti svarīgi sabalansēt gan Brīvostas, gan „Latvijas dzelzceļa”, gan arī ostai tuvējo rajonu iedzīvotāju intereses. Tāpēc lēmumā ietverts punkts, ka dzelzceļa kravu plūsmu būtiska palielināšanās saistāma ar esošo dzelzceļa pārbrauktuvju darbības atbilstošu nodrošināšanu un Rīgas pilsētas ielu infrastruktūras attīstības savlaicīgiem risinājumiem, lai savlaicīgi tiktu plānoti nepieciešamie ielu un dzelzceļa divlīmeņu šķērsojumi, lai pārbrauktuves, kravu pārvadājumiem būtiski pieaugot, neizraisītu ievērojamus autotransporta plūsmas traucējumus.
Rīgas Brīvostas pārvalde projektu uzsāka 2006. gadā, tas paredz Rīgas ostas darbības pārcelšanu no pilsētas vēsturiskā centra un tā aizsardzības zonas uz Krievu salu, kur plānots izveidot kravu pārkraušanas operācijām nepieciešamo infrastruktūru. Tā kā plānots likvidēt staciju „Krasta”,bez tam ir nepieciešams uzbūvēt pievedceļu no Lugažu ielas līdz Sarkandaugavas attekai, lai nodrošinātu kravu padevi uz Kundziņsalu.