Izšķērdība vai gudrs lēmums? Rīgā bedres tiek labotas arī aukstumā un slapjumā

© Gatis Gierts/MN

Kāds vērīgs rīdzinieks, raidījumam “360TV Ziņneši” bija iesniedzis video, kurā redzams, ka ziemas laikā tiek labotas asfaltā esošās bedres. Vai šādus darbus vispār iespējams kvalitatīvi veikt šādos apstākļos un vai tā nav vienkārša naudas izmešana?

Raidījuma žurnālists Emīls Višķers devās uz Rīgas domi, lai noskaidrotu esošo situāciju. Rīgas domes Ārtelpas un mobilitātes departamenta direktora p.i. Jānis Vaivods skaidro:

“Šeit video ir redzams, ka būvlaukumā notiek būvdarbi un izskatās, ka tiek ieklāts pagaidu segums. Attiecīgi, iestājoties labvēlīgiem laikapstākļiem, būvdarbu veicējam ir pienākums nofrēzēt šo segumu un ieklāt pastāvīgo segumu. Ņemot vērā, ka tas ir ne pašvaldības objekts, tad pieņemot objektu ekspluatācijā, departaments pievērsīs pastiprinātu uzmanību šīm vietām.”

Normatīvie akti nosaka, ka par satiksmei bīstamām tiek uzskatītas tādas bedres asfalta segumos, kuru laukums lielāks par 0,1 m² un kuras ir dziļākas par 5 cm. Uz A uzturēšanas klases autoceļiem avārijas bedres tiek labotas 24 h laikā, B uzturēšanas klases autoceļiem piecu diennakšu laikā, C uzturēšanas klases ceļiem nedēļas laikā un uz D uzturēšanas klases ceļiem divu nedēļu laikā. Un domē uzsver, ka to darīt var jebkādos laika apstākļos - galvenais izmantot atbilstošu tehnoloģiju.

“Ziemas periodā tiek labotas, izmantojot divas tehnoloģijas - aukstā asfalta, otra ir karstā asfalta tehnoloģija. Pašlaik, asfalta rūpnīcas ražo karsto asfaltu, attiecīgi var labot ar karsto asfaltu, bet tas ir pagaidu risinājums. Iestājoties labvēlīgiem laikapstākļiem, ja šīs bedres ir lielākas, tās atkal tiek frēzētas un ieklāts pastāvīgs segums.”

Šajā ziemā Rīgā jau ir aizlāpītas bedrītes 6,5 tūkstošu m2 platībā, savukārt visa gada griezumā - 17tūkstoši m2. Šāds skaitlis bija arī pagājušogad. Šī nav pirmā ziema, kad tiek lāpīti bedrainie ceļi. Rīgas pilsētas satiksmes centru arī var saprast - bedraini ceļi - viss slikti, lāpa bedres - arī slikti. Šogad, saistībā ar ierosināto KNAB lietu, no paredzētajiem 10milj. ceļu uzturēšanai, tika izmantoti tikai vien trīs.

Svarīgākais