Zināms KNAB lēmums lietā par Rīgas Satiksmes departamenta remontdarbu organizēšanu

© f64.lv, Ģirts Ozoliņš

Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) resoriskajā pārbaudē nav konstatējis pārkāpumus Rīgas domes kādreizējā Satiksmes departamenta darbībā, organizējot ielu seguma remontdarbus, informē KNAB.

Pārbaude pabeigta 29.decembrī un birojs pieņēma lēmumu par atteikšanos sākt kriminālprocesu.

KNAB pārbaudē neguva apstiprinājumu tam, ka kāda Rīgas domes Satiksmes departamenta amatpersona būtu ļaunprātīgi izmantojusi savu dienesta stāvokli, vai, veicot ikdienas uzturēšanas darbu kontroli, tīši vai aiz nolaidības to būtu veikusi nekvalitatīvi, kā rezultātā būtu prettiesiski izlietoti pašvaldības finanšu līdzekļi.

Nav arī konstatēts, ka amatpersonas būtu apzināti iekļāvušas patiesībai neatbilstošu informāciju dokumentācijā, kas saistīta ar ceļa remonta objektiem.

Vienlaikus KNAB resoriskajā pārbaudē konstatēja iespējamus trūkumus Rīgas domes Satiksmes departamenta darbībā būvniecības normatīvo aktu ievērošanā ceļu remontdarbu jomā un attiecīgo informāciju pārsūtīja izvērtēšanai atbilstoši institucionālajai piekritībai - Būvniecības valsts kontroles birojam.

Pārbaudi KNAB sāka augustā. Domstarpības par šo remondarbu organizēšanu bija iemesls, kāpēc no Rīgas mēra krēsla krita Mārtiņš Staķis (PP), sastrīdējās koalīcijas partneri "Progresīvie" un "Jaunā vienotība" (JV) un mēra amatā nonāca Vilnis Ķirsis (JV).

Sākotnēji uz disciplinārlietas izmeklēšanas laiku no amata bija atstādināts Rīgas domes Satiksmes departamenta direktora pienākumu izpildītājs Jānis Vaivods un satiksmes infrastruktūras pārvaldes priekšnieks Andrejs Urtāns. Pašlaik šis departaments ir pārsaukts citā nosaukumā, bet ierēdņiem ļauts darbu turpināt.

Viņiem tika pārmesta vairāku miljonu eiro nesaimnieciska izlietošana un izskanēja vairākas summas, sākot no nedaudz pāri miljonam eiro līdz septiņiem miljoniem eiro.

Pārbaudot kādu anonīmu ziņojumu, esot secināts, ka Satiksmes departamentā nav izveidota atbilstoša uzskaites sistēma, kas ļautu pārliecināties par paveikto darbu apjomu un ieklātā asfalta daudzumu.

Neesot sniegta nekāda pamatojoša informācija šādu darbu apmaksai, kaut gan līgums paredzot veikt izpilduzmērījumu un videofiksāciju. Konstatēts, ka departamenta rīcībā nav šādas dokumentācijas, līdz ar to neesot iespēju pārliecināties par to, vai darbi nav mākslīgi sadārdzināti.

Iespējamie pārkāpumi ilguši no 2021.gada līdz 2023.gada vasarai.

Vēlāk gan pret Rīgas domes Satiksmes departamenta amatpersonām sāktā disciplinārlieta beigusies bez rezultāta un Vaivods un Urtāns amatā atjaunoti.

Disciplinārlietas izmeklēšanas komisija informējusi, ka divos iespējamos pārkāpumos nevar pieņemt lēmumu par disciplinārsoda piemērošanu, jo nepieciešama papildus lietas apstākļu izvērtēšana, kas nav šīs komisijas kompetencē.

Latvijā

Šī Saeima jau divreiz noraidījusi priekšlikumus par iespēju piemērot naudas sodu līdz desmit eiro par ātruma pārsniegšanu līdz desmit kilometriem stundā. Novembra vidū Ceļu satiksmes drošības padomē Satiksmes ministrija pauda apņēmību atkārtoti virzīt priekšlikumus, lai panāktu nulles toleranci pret ātruma pārkāpšanu – līdzīgi kā tas ir gan Igaunijā, gan daudzās citās Eiropas Savienības dalībvalstīs, kur šobrīd bojāgājušo uz ceļiem ir daudz mazāk nekā Latvijā, ziņo LTV raidījums “de facto”. Saeimas deputāti gan ir gatavi ātri un neminstinoties izlemt, ka uz auto numurzīmēm jābūt ģerbonim, taču tā nenotiek, ja vajadzīgi nepopulāri lēmumi, kas var pasargāt ceļu satiksmes dalībnieku dzīvības.

Svarīgākais