Pabeigti "Rail Baltica" dzelzceļa estakādes izbūves darbi Rīgas autoostas teritorijā

© f64.lv, Dmitrijs Suļžics

Dzelzceļa "Rail Baltica" projektā pabeigti dzelzceļa estakādes izbūves darbi Prāgas ielas un Rīgas starptautiskās autoostas teritorijā, vēsta par dzelzceļa projekta "Rail Baltica" īstenošanu Latvijā atbildīgās SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" (EDzL) pārstāvji.

Kompānijā informē, ka "Rail Baltica" Rīgas Centrālā mezgla būvniecības ietvaros ir pabeigti dzelzceļa estakādes izbūves darbi ielas līmenī projekta dienvidu pusē - Prāgas ielas un Rīgas starptautiskās autoostas zonā. Teritorija, kas iepriekš bija atvēlēta "Rail Baltica" būvdarbiem, nodota autoostai lietošanā, tādējādi iespējams atsākt autobusu apkalpošanu, nodrošinot pasažieru izkāpšanu.

EDzL, būvnieka "BeReRix" un AS "Rīgas starptautiskā autoosta" pārstāvji parakstījuši zempārvada telpas nodošanas un pieņemšanas aktu izmantošanai būvdarbu laikā, kas paredz autoostai nodot lietošanā iepriekš būvdarbos izmantoto teritoriju, kā arī jaunizbūvēto zempārvada telpu, lai autoosta spētu nodrošināt pakalpojumus vēl pirms visa projekta pabeigšanas. Saņemts arī Valsts dzelzceļa tehniskās inspekcijas un Būvniecības valsts kontroles biroja saskaņojums, atļaujot teritorijas izmantošanu, informē kompānijā.

EDzL pārstāvji arī atzīmē, ka, norokot uzbērumu, veidojas jaunas pilsētvides attīstības iespējas, kas mainīs Rīgas centra vaibstus, radīs ērtāku iedzīvotāju pārvietošanos un transporta lietošanu. Pilnībā noraktais dzelzceļa uzbērums, dzelzceļa satiksme pa estakādi un citi risinājumi ļaus par 25% palielināt publisko ārtelpu, ko varēs izmantot rīdzinieki un pilsētas viesi, lai nokļūtu no Vecrīgas tirgū un autoostā. Zem estakādes varēs izveidot mūsdienām atbilstošas autoostas uzgaidāmās telpas un būs iespējams izvietot iekāpšanas platformas.

Estakādes garums ir 200 metru - tā sākas pie tirdzniecības centra "Stockmann" un noslēdzas pie Maskavas ielas, savukārt tās platums ir 15 metri. Balsti estakādei izbūvēti ik pa 25 līdz 30 metriem. Kopumā visas dzelzceļa estakādes no Maskavas ielas līdz Gogoļa ielai izbūvē izveidoti 10 dzelzsbetona balsti, deviņi laidumi, iestrādāti 2500 tonnu stiegrojuma un vairāk nekā 15 000 kubikmetru betona. Betonēšanas darbus, kā arī balstu un klāju izbūvi veica apakšuzņēmējs "Nord X".

EDzL ir projekta "Rail Baltica" nacionālais ieviesējs Latvijā. EDzl ir valstij pilnībā piederoša kapitālsabiedrība.

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Dzelzceļa līniju "Rail Baltica" plānots atklāt secīgi pa posmiem laikā no 2026.gada līdz 2030.gadam.

Latvijā

Lai avīzes “Kurzemes Vārds” 1919. gada 3. oktobrī nodrukātais apsveikums jaundibinātajai Latvijas Universitātei atgādina, ka augstskolu Latvijas valsts nodibināja kara laikā: “Lai pulcējas ap to kā droši sargi mūsu jaunekļi stiprām bruņām un asiem šķēpiem varenajās rokās uz cīņu pret tumsības varu, kas kā baigi draudoši ķēmi vēl spiežas ap Gaismas kalnu, kurā lepni pacēlusies mūsu jaunā Burtnieku pils.”

Svarīgākais