Latvija jaunos elektorvilcienus gaidīja gadiem, soctīklos pat joko - vai tomēr tos nevajadzētu jau dēvēt par retro vilcieniem. Turklāt vakar viens no tiem jau "izgāja no ierindas". Cilvēki sašutuši arī par atklātībā nonākušu faktu, ka vilcieniem garantijas termiņš ir vien 30 mēneši.
"Nevarēju iedomāties, ka elektrovilcienam garantija ir faktiski tāda pati kā elektriskajai tējkannai (sk.mēnešus, nobraukums gan lielāks): "elektrovilcieniem ir garantijas termiņš līdz 340 000 kilometru nobraukumam, bet ne ilgāk kā 30 mēnešus"," vietnē "X" raksta Frederiks.
Nevarēju iedomāties, ka elektrovilcienam garantija ir faktiski tāda pati kā elektriskajai tējkannai (sk.mēnešus, nobraukums gan lielāks): "elektrovilcieniem ir garantijas termiņš līdz 340 000 kilometru nobraukumam, bet ne ilgāk kā 30 mēnešus"https://t.co/awymNjZhDi
— Frederiks Ozols (@incaustum) December 18, 2023
Muhtars: Nē, nu viss jau būtu ok - arī tie 3 gadi, bet te 1 no 3 vilcieniem nepārvilka nedēļu ekspluatācijas. Otrs jautājums - no kura brīža skaitās 3 gadi - no pirmā transporta reisa vai no brīža kad vilcieni tika piegādāti?
Māris: Tas ir laiks, par kuru jāiemācās remontēt
IP: Manā kādreizējā darbavietā bija tāda pazīme - ja tiek pirkts magnētiskās rezonanses aparāts, tad kādam ... parādās jauns dzīvoklis vai privātmāja. Kāpēc Jūs domājat, ka cilvēks par savu darbu nav pelnījis "algu"?
Pussala: Nevar iedomāties, ka neviens pircēja puses pārstāvis nav iedomājies paprasīt garāku garantiju. No otras puses - ja pircējs un pārdevējs pārstāv vienas intereses, tad ir šādi.
Ed: Diez cik sen šie 30 mēneši jau atskaitās…
Inta: Trūkst tur kāda tēla ar vībotnes kvēpekli, svēto ūdeni, jeb bungām...
Artūrs: Interesanti, ka tām pašām Škodas automašīnām ražotāja garantija ir 5 gadi jeb 2x ilgāka nekā Škoda Vagonka elektrovilcienam.
Jau ziņots, ka vienam no trim pagājušajā nedēļā pasažieru pārvadājumos norīkotajiem jaunajiem elektrovilcieniem konstatētas tehniskas nepilnības, tādējādi pasažieru pārvadājumi šobrīd tiek veikti ar diviem jaunajiem elektrovilcienu sastāviem, aģentūrai LETA sacīja AS "Pasažieru vilciens" (PV) pārstāvji.
Kompānijā skaidroja, ka vienam vilciena sastāvam ir konstatēta strāvas noņēmēja darbības nepilnība, pie kuras novēršanas piegādātāja pārstāvji šobrīd strādā.
Vienlaikus PV pārstāvji arī piebilda, ka vienā jaunajā elektrovilcienā bija traucēta arī durvju darbība, taču šī tehniskā problēma ir novērsta.
Tāpat PV pārstāvji sacīja, ka atbilstoši ar Čehijas uzņēmumu "Škoda Vagonka" noslēgto līgumam elektrovilcieniem ir garantijas termiņš līdz 340 000 kilometru nobraukumam, bet ne ilgāk kā 30 mēnešus. Savukārt papildu vispārīgajam garantijas termiņam atsevišķām sastāvdaļām ir noteikti minimālie garantijas termiņi.
Vienlaikus garantijas laikā konstatētie elektrovilcienu defekti piegādātājam jānovērš iespējami īsā laikā no paziņojuma saņemšanas, tostarp "A" līmeņa defekti ir jānovērš 24 stundu laikā, savukārt "B" līmeņa defekti - 72 stundu laikā.
Piegādātājam ir pienākums par saviem līdzekļiem novērst visus garantijas laikā atklātos defektus, kā arī atlīdzināt saistībā ar defektiem radušos zaudējumus, ja tiek ievēroti elektrovilcienu ekspluatācijas noteikumi, elektrovilcienu uzturēšanas plāns, kā arī elektrovilcienu uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma ekspluatācijas noteikumi, atzīmēja PV pārstāvji.
LETA jau vēstīja, ka piektdien, 15.decembrī, PV sāka pasažieru pārvadājumus ar trim jaunajiem elektrovilcieniem Tukuma, Aizkraukles un Skultes virzienā, savukārt 16.decembrī jaunie elektrovilcieni sāka kursēt arī Jelgavas virzienā.
Šobrīd PV īpašumā ir trīs elektrovilcieni, bet kopumā Latvijā ir nogādāti 20 elektrovilcienu sastāvi. Vienlaikus vilcienu ražotāja - Čehijas uzņēmuma "Škoda Vagonka" - mērķis ir līdz šā gada beigām nodot PV kopumā līdz 19 no elektrovilcienu sastāviem.
Vienlaikus PV pārstāvji skaidroja, ka visus 32 elektrovilcienus uzņēmums varētu saņemt līdz 2024.gada vidum. Plānots, ka Čehijas uzņēmumam "Škoda Vagonka" līdz 2023.gada beigām PV ir jāpiegādā 23 elektrovilcienus, bet 2024.gadā deviņus elektrovilcienus.
Pēc visu jauno elektrovilcienu saņemšanas un to ekspluatācijas sākšanas kompānija plāno ieviest intervāla grafikus elektrovilcienu maršrutos. Attiecīgi darba dienu rītos un vakaros, kas tradicionāli ir noslogotākais laiks, vilcieni kursēs ik pēc 15 līdz 20 minūtēm.
Tāpat ziņots, ka pirmie divi Čehijas uzņēmumā "Škoda Vagonka" ražoto jauno elektrovilcienu vagoni Rīgā tika nogādāti pirms vairāk nekā pusotra gada - 2022.gada jūnijā.
Katrs elektrovilciens sastāv no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums ir 109 metri. Katrā vilcienā ir sēdvietas 436 pasažieriem un stāvvietas 454 pasažieriem. Vilcienos ir viena līmeņa iekāpšana no paaugstinātajām pasažieru platformām.
Visa projekta kopējās izmaksas paredzētas 257,889 miljonu eiro apmērā.