Rīgas domes opozīcijas deputāti kritizē sniega tīrīšanas kvalitāti ielās

© Dmitrijs Suļžics/MN

Opozīcijai kritizējot sniega tīrīšanas kvalitāti, Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas deputāti šodien pieņēma zināšanai Ārtelpas un mobilitātes departamenta ziņojumu par situāciju ar sniega tīrīšanu galvaspilsētas ielās.

Deputāti iztaujāja departamenta direktora vietas izpildītāju Jāni Vaivodu par sniega izvešanas kārtību, brauktuvju, pieturu, ietvju tīrīšanas atbildību un informācijas apriti, kā arī kritizēja par kvalitātes kontroli.

Vaivods sacīja, ka ārpakalpojumu darbā ir konstatētas arī nepilnības, un departaments ir sagatavojis vēstules par līgumsoda piemērošanu, kas kopumā mērojams vairākos desmitos tūkstošu eiro, tomēr 99% gadījumu sniegs esot bijis notīrīts.

"Progresīvo" deputāte Zane Pūpola uz to reaģēja, sakot, ka tad viņai ir "laimējies būt tam 1%, kas, ejot pa Čaka ielu, piecos krustojumos iekāpj sniega un ūdens putrā līdz potītēm". Deputāte teica, ka sociālajos tīklos redzējusi foto, kuros Rīgas iedzīvotāji paši tīra ielu krustojumus, un viņai par pašvaldības neizdarīto darbu bijis kauns.

Diskusijas izcēlās arī par ielu kopšanas materiālu un pieturvietu tīrīšanas kārtību. Pūpola norādīja uz pārsālītām pieturām, no kā cieš cilvēku apavi, infrastruktūra un apstādījumi, kā arī pārmeta to, ka nav nekāda algoritma, pēc kā izvērtē pieturvietu tīrīšanu.

"Tieši pie slimnīcām, kur pulcējas cilvēki ar kustību grūtībām, ir nenotīrītas pieturvietas, un cilvēki nevar iekļūt vai izkļūt no sabiedriskā transporta," sašutusi teica Pūpola.

Opozīcijas deputāts Vadims Faļkovs ("Saskaņa") sacīja, ka saņem sūdzības no iedzīvotājiem par to, ka velojoslas ir notīrītas tīrāk, nekā gājēju ietves. Viņš gan arī atzina, ka priekšlikums par algoritmu nav prātīgs, jo, ja pieturvietas tīrīs haotiski, nevis secīgi tā, kā tās ir izvietotas maršrutā, nāksies tērēt vairāk resursu un darbs norisināsies ilgāk.

Vaivods, atbildot uz Pūpolas pārmetumiem, sacīja, ka velojoslas ir ielas braucamā daļa, tāpēc tur atšķirībā no ietvēm drīkst izmantot sāli. Deputātiem tad esot jāvienojas, kuram materiālam un kādai ielas tīrības pakāpei tiek dot priekšroku.

Latvijā

Taksometru pakalpojumu pieejamība dažādām sabiedrības grupām un invaliditātes veidiem var būt atšķirīga, tomēr transportlīdzekļu pielāgošanā jāveic ievērojami uzlabojumi, jāizglīto vadītāji un jāveicina empātija, reizē neaizmirstot par drošas braukšanas kultūru, lai taksometru pakalpojumus pilnvērtīgi varētu izmantot arī pasažieri ar invaliditāti un vecāki ar maziem bērniem, uzskata Tiesībsarga birojs.

Svarīgākais