Autovadītāji ziņo par potenciāli bīstamu tramvaja sliežu šķērsošanu krustojumā Rīgā

© Pexels.com

Zobus par remontdarbiem un satiksmes ierobežojumiem Āgenskalnā jau vairākus mēnešus pacietīgi sakodusi rīdziniece Gunta, kura ik dienu šķērso Slokas un Kalnciema ielas krustojumu, lai dotos uz darbu. Taču kādā agrā rudens rītā viņa pārsteigta nesagatavota – šķērsojot tramvaja sliedes, viņas spēkrats palēcies, vēsta TV3 raidījumā "Bez Tabu".

Gunta Slokas un Kalnciema ielas krustojumu, lai dotos uz darbu, šķērso katru dienu jau ilgu laiku, tāpēc negaidītais palēciens viņu pamatīgi pārsteidzis. Tikai pēc tam viņa devusies izpētīt, kas īsti atgadījies, un pamanījusi, ka sliedes ielu remontdarbu laikā vairs nav vienā līmenī ar brauktuves daļu.

Gunta raidījumam stāsta, ka vēlas braukt, ne lidot:

Sliežu plātne izskatās pat tā kā uz augšu pacelta un attiecīgi visai tai plūsmai, kas virzās prom sanāk tāds palēciens, turklāt tāds kā drebelīgs. Pirmkārt, tas nav droši, jo ir kāda bailīgāka mašīna, kas sabremzē līdz maksimumam un attiecīgi nākamie var nenoreaģēt. Otrkārt, tas lauž mašīnu! Amortizācija dabū ciest katru dienu, ja šeit katru dienu brauc.

Remontdarbu veicēji, šķiet, steidzīgi centušies pamatīgo pakāpienu nolīdzināt un “uzlipinājuši” starp sliedēm un brauktuves daļu ielāpu vai, kā Gunta saka, asfalta pļeku. Tā situāciju, viņasprāt, gan absolūti neglābj, jo izskatoties pavirši uzklāta un drūpoša.

Satiksmes drošības eksperts Oskars Irbītis atzīst - vēl sliktāks par tramplīnu būtu plāns ielas slēgt pavisam. Darbu veikšanai gan, viņaprāt, izvēlēts absolūti nepiemērots laiks. Tie būtu jāieplāno vasarā, kad ielās ir mazāk automašīnu. Irbītis aicina būvniekus ņemt piemēru no Sakndināvu kolēģiem un pabeigt darbus pēc iespējas ātrāk, jo arī mūsu viesošanās dienā krustojumā ne miņas no strādniekiem.

Rīgas satiksmes pārstāve atvainojas iedzīvotājiem par sagādātajām neērtībām un aicina būt pacietīgiem, jo pēc remontdarbiem ērtāk būšot ne tikai autovadītājiem, bet arī sabiedriskā transporta pasažieriem, jo jaunās iekāpšanas platformas būšot vienā līmenī ar tramvaju.

Latvijā

Latvijas Mākslas zinātnieku un kuratoru biedrība (LMZKB) un vairākas radošo nozaru organizācijas aicina noteikt viena gada moratoriju to pieminekļu pārvietošanai, kas tiek pamatota ar totalitāro režīmu slavināšanu, šajā laikā aicinot diskutēt par kultūrvides pārmaiņām.

Svarīgākais