Pēdējo gadu laikā SIA "Rīgas namu pārvaldnieks" (RNP) klienti samazinājuši parādus par apkuri par vairāk nekā desmit miljoniem eiro.
Darbs ar debitoriem esot viens no prioritārajiem uzņēmuma darbības virzieniem, kas esot būtisks, lai nodrošinātu pakalpojumu nepārtrauktību, savlaicīgu plānoto remontdarbu veikšanu, kā ari mājas kapacitāti piedalīties ēku renovācijas programmās ar atbalsta līdzmaksājumu.
Laika posmā no 2019.gada, kad kopējais klientu parāda apjoms pakalpojumu sniedzējiem bija 45,6 miljoni eiro, tas samazināts par vairāk nekā desmit miljoniem eiro, un šā gada septembrī tas bija 35,2 miljoni eiro.
Tas panākts, uzlabojot ikdienas saziņu ar klientiem, piemēram, ieviestas jaunas atgādinājumu sistēmas klientiem, jauni kritēriji darbam ar parādniekiem, jaunas parāda piedziņas metodes, piemēram, nododot parādu piedziņu arī ārpakalpojumam.
Par saņemtajiem pakalpojumiem vēsturiski apjomīgākais maksājums ir par siltumenerģiju, kas ir viens no tranzītmaksājumiem. RNP saņemot maksājumus no klientiem, tos nekavējoties un pilnā apjomā pārskaita pakalpojuma sniedzējam.
Aizvadītās apkures sezonas beigās RNP klienti nebija norēķinājušies par siltumenerģiju 5,06 miljonu eiro apmērā. Šā gada septembra beigās aizvadītās apkures sezonas patērētās, bet neapmaksātās siltumenerģijas summa bija 2,68 miljoni eiro.
Aktivizēts arī darbs ar bijušo klientu un bijušo nekustamo īpašumu īpašnieku parādiem. Visbiežāk klienti neapzināti nenorēķinās par pēdējā mēneša saņemtajiem pakalpojumiem, ja tiek mainīts pārvaldnieks. Pēdējais rēķins tiekot saņemts jau periodā, kad ēku apsaimnieko cits pārvaldnieks.
Klienti neapzinoties, ka pakalpojumu sniedzēji savu maksājumu piestāda nākamajā mēnesī. Nākamo mēnešu laikā, izmantojot arī ārpakalpojuma kapacitāti, plānots sazināties ar vairāk nekā 3000 bijušo klientu un nekustamo īpašumu īpašnieku, kuri nav nokārtojuši saistības par pakalpojumiem pilnā apmērā.
Saziņu plānots realizēt pašu spēkiem vai piesaistot ārpakalpojumu - parādu atgūšanas kompānijas, ar kurām jau sākta sadarbība.
Kā aģentūru LETA informēja uzņēmumā, ņemot vērā laika prognozi, no pirmdienas varētu sākt pieslēgt apkuri RNP apsaimniekotajās dzīvojamās mājās.
RNP ir 100% Rīgas domei piederošs uzņēmums. Tā pārvaldīšanā ir vairāk nekā 3800 dzīvojamo māju un būvju ar kopējo platību vairāk nekā 7,5 miljoni kvadrātmetru. Uzņēmums 2022.gadā strādāja ar 61,973 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 0,6% vairāk nekā iepriekšējā gadā, kamēr kompānijas peļņa pieauga par 7,4% un bija 4,535 miljoni eiro.