Eiropas dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" būvdarbu gaitā līdz vasaras beigām plānots slēgt Dzirnavu ielas tuneli zem dzelzceļa Rīgā.
Kā aģentūru LETA informēja Rīgas domes Ārējās komunikācijas nodaļā, no pirmdienas, 24.jūlija līdz augusta beigām tiks slēgta transportlīdzekļu satiksme un gājēju kustība Dzirnavu ielas posmā no Satekles ielas līdz Turgeņeva un Abrenes ielas krustojumam.
Uz būvdarbu laiku arī būs izmaiņas sabiedriskā transporta maršrutos.
Ja darbi tiks pabeigti ātrāk, transportlīdzekļu satiksmi un gājēju kustību Dzirnavu ielā varētu atjaunot pirms minētā laika.
Būvnieka "BeReRix" pārstāvji aģentūrai LETA norādīja, ka pirms satiksmes slēgšanas Dzirnavu ielā tiks atjaunota pilnvērtīga četru joslu satiksme Lāčplēša ielā.
Patlaban "Rail Baltica" projekta Dzirnavu ielas zonā norit pārvada gala balstu izbūves darbi, pabeigta atbalstsienu un tuvumā esošā mehāniski stiprinātās grunts uzbēruma izbūve un, noslēdzot tehniskos sagatavošanās darbus, tiks sākta arī jaunā dzelzceļa pārvada izbūve.
No 24.jūlija līdz 31.augustam plānots montēt pārvada laiduma sijas, izbūvēt inženiertīklus abās ielas pusēs, kā arī pārbūvēt Dzirnavu, Turgeņeva un Abrenes ielas krustojumu.
Sākot Dzirnavu ielas pārvada būvniecību, ieejas un izejas uz Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas peroniem no Dzirnavu ielas netiks slēgtas. Nokļūšana uz tiem paredzēta no Satekles ielas puses.
Dzirnavu ielas dzelzceļa pārvada vidusdaļa izbūvēta 20.gadsimta sākumā, laikā no 1912. līdz 1914.gadam, un laika gaitā pārvads ir vairākkārt paplašināts, abās pusēs piebūvējot jaunas konstrukcijas (sijas, atbalstsienas) un paplašinot dzelzceļa uzbērumu. Dzirnavu ielas pārvada pārbūve "Rail Baltica" projektā plānota vairākos posmos - pēc pārvada dienvidu daļas izbūves tiks sākti pašreizējās infrastruktūras demontāžas darbi pārvada ziemeļu daļā.
Uzeja uz dzelzceļa platformām pēc projekta īstenošanas atradīsies dzelzceļa pārvada austrumu pusē, izņemot uzejas uz "Rail Baltica" platformām, kas joprojām būs stacijas pusē. No Dzirnavu ielas līdz pat Rīgas Centrālajai dzelzceļa stacijai un Lāčplēša ielai otrā virzienā nākotnē cilvēkus ar redzes traucējumiem vadīs taktilā josla, kā arī paralēli dzelzceļam tiks izbūvēts veloceļš.
Pilnsabiedrībā "BeReRix" apvienojušies Beļģijas būvniecības uzņēmums "Besix Group", Latvijas būvnieks "Rere būve" un Itālijas būvnieks "Rizzani de Eccher" ar mērķi projektā "Rail Baltica" īstenot Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas kompleksa projektēšanu un pārbūvi, jaunu Eiropas platuma sliežu un dzelzceļa tilta pār Daugavu, uzbēruma un pieguļošās infrastruktūras projektēšanu un būvniecību.
"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.
Sākotnēji bija paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, bet iesaistītās puses vairākkārt paudušas, ka tās ir būtiski pieaugušas. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Dzelzceļa līniju "Rail Baltica" plānots atklāt secīgi pa posmiem laikā no 2028.gada līdz 2030.gadam.