Šodien pēc iepazīšanās ar Brasas tilta pār dzelzceļu būvdarbiem, kultūras ministrs Nauris Puntulis (NA) atzīst, ka guvis pārliecību par būvnieku spēju pabeigt viena tramvaja sliežu izbūvi un atjaunot tramvaju kustību pāri tiltam.
Ministrs atzina, ka bija cerējis uz tramvaju satiksmes atjaunošanu pilnībā, taču, iepazīstoties ar situāciju būvobjektā, saprot, ka vienu tramvaja sliežu izbūve līdz svētkiem ir labs risinājums.
Viņš norādīja, ka būvnieki apņēmušies būvdarbus līdz tramvaja kustības atjaunošanai pabeigt līdz 20.jūnijam. Ņemot vērā, ka Dziesmusvētku pasākumi Mežaparkā sāksies tikai jūlija sākumā, vēl ir pietiekama laika rezerve.
Kā skaidroja Rīgas vicemērs Vilnis Ķirsis (JV), reversās tramvaja kustības nodrošināšana pa vienām sliedēm, bijis vienīgais risinājums, kā pagūt tramvaju satiksmi atjaunot līdz Dziesmusvētkiem.
Brasas tilts sastāvot no divām paralēlām daļām. Būtu loģiski, ja abi tilta laidumi tiktu būvēti vienlaikus, bet tad tramvaju kustību līdz svētkiem nepagūtu atjaunot. Tādēļ, tika panākta vienošanās ar būvniekiem par vienas tilta puses izbūvi, lai atjaunotu tramvaju satiksmi.
Būvnieki pasākumā informēja, ka gājēju kustība pār tiltu netiks atjaunota, bet varēs notikt pa pagaidu pārbrauktuvi. Tas saistīts ar drošības apsvērumiem, jo šajā laikā turpināsies būvdarbi.
Kā ziņots, Brasas tilta pārbūvei plānots pabeigt 2023.gada būvsezonā, taču tramvaju kustību pāri tiltam plānots atvērt līdz Dziesmusvētkiem.
Brasas tilta pārbūvi veic piegādātāju apvienību "CP - Rīgas tilti", kurā apvienojušies AS "Ceļu pārvalde" un SIA "Rīgas tilti", būvuzraudzību nodrošina piegādātāju apvienība "KBL&ISL".
Kā aģentūru LETA informēja domē, tilta aptuvenās izmaksas ir 15 miljoni eiro.