Rīgā vēl 11 sabiedriskā transporta maršrutos iekāpšana būs tikai pa priekšējām durvīm

© Ģirts Ozoliņš/f64

No šodienas Rīgā vēl 11 sabiedriskā transporta maršrutos iekāpšana notiks tikai pa priekšējām durvīm, aģentūru LETA informēja SIA "Rīgas satiksme" pārstāve Baiba Bartaševiča-Feldmane.

Iekāpšana pa priekšējām durvīm turpmāk tiks organizēta arī 11., 27. un 35. trolejbusa maršrutā, kā arī 7., 9., 23., 26., 32., 44., 55. un 58. autobusa maršrutā. Izkāpšana no šiem transportlīdzekļiem notiks pa vidējām un aizmugures durvīm.

Pasažieriem ar bērnu ratiem un cilvēkiem ratiņkrēslā iekāpšanas kārtība nemainīsies un notiks pa vidējām durvīm.

Brauciens šo maršrutu transportlīdzekļos jāreģistrē pie vadītāja konsoles. Savukārt pasažieriem, kuri braucienu apmaksā Koda biļetes lietotnē, brauciens jāapmaksā, jau kāpjot transporta līdzeklī, un vadītājam jāuzrāda tālrunī redzamais brauciena maksas apstiprinājums. Tādejādi vadītājs sekos līdzi, lai visi pasažieri veiktu reģistrāciju un samaksātu par braucienu.

Šādas kārtības mērķis ir mainīt pasažieru paradumus tā, lai tie reģistrētu katru braucienu un samazinātu bezbiļetnieku skaitu. Tāpat ar šādu kārtību iespējams ierobežot to personu skaitu, kuras sabiedriskajā transportā pārvietojas smērējošā vai smakojošā apģērbā.

Kopš šī gada 1.februāra šāda kārtība ieviesta 19 sabiedriskā transporta maršrutos un, kā liecina apkopotā statistika, reģistrāciju skaits šajos maršrutos darba dienās palielinājies par 24%, savukārt brīvdienās - par 33%.

Salīdzinoši lielākais brauciena reģistrāciju pieaugums ir laika posmā no pirmā reisa līdz plkst.7 rītā, kā arī vakaros pēc plkst.21.

"Rīgas satiksme" ir Rīgas pašvaldībai pilnībā piederošs uzņēmums, kas 2021.gadā strādāja ar 161,117 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 7,1% mazāks nekā 2020.gadā. Savukārt kompānijas peļņa pieauga 3,1 reizi un bija 3,049 miljoni eiro, liecina kompānijas publiskotā informācija.

Latvijā

Šī Saeima jau divreiz noraidījusi priekšlikumus par iespēju piemērot naudas sodu līdz desmit eiro par ātruma pārsniegšanu līdz desmit kilometriem stundā. Novembra vidū Ceļu satiksmes drošības padomē Satiksmes ministrija pauda apņēmību atkārtoti virzīt priekšlikumus, lai panāktu nulles toleranci pret ātruma pārkāpšanu – līdzīgi kā tas ir gan Igaunijā, gan daudzās citās Eiropas Savienības dalībvalstīs, kur šobrīd bojāgājušo uz ceļiem ir daudz mazāk nekā Latvijā, ziņo LTV raidījums “de facto”. Saeimas deputāti gan ir gatavi ātri un neminstinoties izlemt, ka uz auto numurzīmēm jābūt ģerbonim, taču tā nenotiek, ja vajadzīgi nepopulāri lēmumi, kas var pasargāt ceļu satiksmes dalībnieku dzīvības.

Svarīgākais