Pie Rīgas dzelzceļa stacijām nākotnē plāno izveidot mobilitātes punktus

© unsplash.com

Tuvāko pāris gadu laikā plānots izveidot mobilitātes punktus pie dzelzceļa stacijām Rīgā, atzīst Rīgas vicemērs Vilnis Ķirsis (JV).

Galvenais mobilitātes punktu izveides mērķis esot integrēt dzelzceļa pasažieru pārvadājumus Rīgā un padarīt tos pieejamākus iedzīvotājiem.

Tādējādi tikšot panākts, ka cilvēki, kas no Pierīgas dodas uz Rīgu, vairāk izmantos dzelzceļu un Rīgas sabiedrisko transportu, nevis dosies uz galvaspilsētu ar privātajām automašīnām.

Kopumā plānots izveidot 15 mobilitātes punktus. Projektu mērķis ir veicināt iedzīvotāju pārvietošanās maiņu, automašīnu vietā maksimāli izmantojot dzelzceļa transportu un kombinējot to ar pilsētas sabiedrisko transportu, velosipēdu vai pārvietošanos ar kājām.

Mobilitātes punkti plānoti vietās, kuras kā perspektīvas apzinājusi VAS "Latvijas dzelzceļš", kas šajās stacijās veic peronu modernizāciju.

Mobilitātes punktus plānots izveidot pie Zemitānu, Brasas, Sarkandaugavas, Dauderu, Mangaļu, Ziemeļblāzmas, Vecdaugavas, Vecāķu, Alfas, Šķirotavas, Gaismas, Atgāzenes, Turības, Slokas un Bolderājas stacijām.

Kā skaidroja Ķirsis, finansiāli ietilpīgākie projekti saistīti ar sešiem mobilitātes punktu projektiem - Zemitānos, Sarkandaugavā, Dauderos, Ziemeļblāzmā, Šķirotavā un Bolderāja, kur to izveidei plānots Atveseļošanas un noturības mehānisma finansējums.

Kā liecina Iepirkumu uzraudzības biroja mājaslapā publicētā informācija, par deviņu mobilitātes punktu izvedi Alfā, Atgāzenē, Slokas ielā, Brasā, Vecdaugavā, Turībā, Mangaļos, Vecāķos un Gaismā, noslēgts projektēšanas un autoruzraudzības līgums ar SIA "BM-projekts".

Kopējā līguma summa ir 456 000 eiro, bet tas sadalīts trīs daļās.

Ķirsis uzsvēra, ka katra atsevišķā mobilitātes punkta ierīkošanai paredzēti atšķirīgi risinājumi. Vienā gadījumā nepieciešams dzelzceļa stacijai pietuvināt sabiedrisko transportu, mainot, vai pagarinot kādu maršrutu, citā gadījumā nepieciešams uzlabot piekļuvi gājējiem un velosipēdistiem.

Politiķis piebilda, ka pirmie mobilitātes punktu izveides projekti varētu noslēgties 2024.gada beigās.

Savukārt vēl viens būtisks darbs, ko Ķirsis iecerējis maksimāli pavirzīt uz priekš vēl šajā domes sasaukumā, ir vienotās sabiedriskā transporta biļetes ieviešana. Ja to izdotos paveikt, tad iedzīvotājam, nopērkot vienu biļeti būšot iespēja ar vilcienu atbraukt līdz Rīgai, tad pārsēsties Rīgas sabiedriskajā transportā un nokļūt galamērķī ātrāk un vienkāršāk.

Viņš atzina, ka šis ir ļoti sarežģīts uzdevums, jo jāvienojas par to, kā tiks sadalīti ienākumi vai zaudējumi no pārvadājumiem. Taču viņš darīšot visu iespējamo, lai vienotās sabiedriskā transporta biļetes ieviešana būtiski pavirzītos uz priekšu.

Svarīgākais