Paula Stradiņa klīniskās universitātes slimnīcas (PSKUS) pacienti par saņemtajiem pakalpojumiem ir parādā 619 136 eiro, informē slimnīcas sabiedrisko attiecību speciāliste Evija Mileiko.
Slimnīca kopumā strādā pie tā, lai pacienti savlaicīgi norēķinātos, kā arī atgādina par savlaicīgi nenomaksātiem rēķiniem.
PSKUS skaidro, ka, saņemot ambulatoros veselības aprūpes pakalpojumus, pacienti maksā pirms pakalpojuma saņemšanas, taču ir daži izņēmumi. Noformējot dokumentus, reģistratūras darbinieks pārliecinās, vai pacientam nav aizmirsies samaksāt par kādu iepriekš saņemtu pakalpojumu. Ja ir neapmaksāts rēķins, slimnīca par to atgādina pacientam un aicina to apmaksāt uzreiz.
Saņemot veselības aprūpes pakalpojumus slimnīcā, stacionārā, pacienti aicināti samaksāt par ārstēšanos uzreiz stacionārā nodaļā, pie izrakstīšanas. Arī iestājoties plānveida kārtā stacionārā, reģistratūras darbinieks pārliecinās, vai pacientam nav aizmirsies samaksāt par kādu iepriekš saņemtu pakalpojumu. Ja ir neapmaksāts rēķins, pacientam par to tiek atgādināts, aicinot apmaksāt to uzreiz. Rēķinu var apmaksāt divu nedēļu laikā pēc izrakstīšanās no stacionāra.
Savukārt par plānveida maksas stacionāriem pakalpojumiem, pacientam jānorēķinās pirms pakalpojuma saņemšanas, der arī apdrošināšanas kompānijas vai citas iestādes garantijas vēstule, ja maksātājs ir cits.
Ja pacients slimnīcā nomirst, pie mirušā saņemšanas tuvinieki aicināti vai nu norēķināties par iepriekš nesamaksātiem rēķiniem vai arī iesniegt attaisnojošus dokumentus, kas atbrīvotu no veicamā maksājuma, piemēram, ja pacients ir bijis atbrīvots no maksājuma, bet nav iesniedzis vai uzrādījis dokumentus, skaidroja PSKUS.
Pacientam atgādinājumus par savlaicīgi neapmaksātu rēķinu īsziņas veidā slimnīca nosūta trīs reizes. Ja pēc trīs atgādinājumiem vēl joprojām nav samaksāts rēķins, informācija par izveidojušos parādu tiek nodota kredītinformācijas birojam.