84% RNP klienti savlaicīgi samaksā rēķinus

© Mārtiņš ZILGALVIS, F64 Photo Agency

SIA "Rīgas namu pārvaldnieks" (RNP) klientu maksāšanas disciplīna sasniegusi vēsturiski augstāko rādītāju, aģentūru LETA informēja RNP pārstāve Una Grenevica.

2022.gada beigās maksāšanas disciplīna pārsniegusi 84%.

RNP valdes loceklis Bernhards Maļinovskis norāda, ka šis kāpums sasniegts par spīti izrakstīto rēķinu summas pieaugumam pret iepriekšējo gadu par 37%.

Maksājumu disciplīnu ietekmējošie faktori esot klientu apzinīgā attieksme pret saistību izpildi, laicīgi izrakstīti rēķini, regulāra, aktīva un pārdomāta atgādinājumu nosūtīšana, sadarbība ar ārpakalpojumu parādu piedziņā.

Māju skaits, kas vidēji norēķinās tuvu 100% gada laikā, esot pieaudzis par 20%.

RNP uzsver, ka, renovējot ēkas, iespējams samazināt regulārās izmaksas par pakalpojumiem. Salīdzinot vairākas līdzīga tipa ēkas, no kurām viena ir renovēta, otra - nē, esot skaidri redzamas būtiskās atšķirības ikmēneša rēķinos galvenokārt par apkuri.

Apkures izmaksas par vienu kvadrātmetru renovētā un nerenovētā ēkā var atšķirties pat vairāk nekā divas reizes. Turklāt renovētās mājās apkures sezonu var sākt par vienu mēnesi vēlāk, savukārt noslēgt par mēnesi ātrāk nekā nerenovētās mājās. Tādā veidā esot iespējams apkures sezonā saņemt par diviem apkures rēķiniem mazāk.

Kā piemēru RNP min vairākas renovētas ēkas, kurās apkures maksa ir no 2,27 eiro par kvadrātmetru līdz 3,7 eiro par kvadrātmetu. Turpretim renovētām ēkām apkures maksa ir zem diviem eiro par kvadrātmetru.

Kā ziņots, RNP 2021.gadā strādājis ar 4,1 miljona eiro peļņu. Uzņēmuma apgrozījums palielinājies par nepilniem 10%, salīdzinot ar 2020.gadu, un bija 61,149 miljoni eiro.

Svarīgākais