Kāpēc Rīgā ielas kaisa ar sāli no Ēģiptes? Tā ir krietni dārgāka

© Ģirts Ozoliņš/F64

Kopš pavasara, kad pēc iebrukuma Ukrainā pret Krieviju un Baltkrieviju vērstas Rietumu sankcijas, sāli Rīgas ielu kaisīšanai galvaspilsētas brauktuvju uzturētājs iegādājas Ēģiptē un citās tālās zemēs. Tas ir aptuveni divreiz dārgāks nekā iepriekš izmantotais Baltkrievijas sāls, vēsta portāls "tv3.lv".

Kā pastāstīja Rīgas vicemērs Vilnis Ķirsis (JV), pirms ziemas sezonas pašvaldībai bija tikšanās ar uzņēmēju, kas nodrošina galvaspilsētas brauktuvju uzturēšanu ziemas sezonā. Tajā sniegtā informācija liecina, ka līdz šim brauktuvju kaisīšanai galvenokārt izmantots Baltkrievijā iegādātais sāls, bet kopš pavasara tā tiek iepirka Ēģiptē.

Ņemot vērā transportēšanas izmaksas un citus apstākļus, sāls attiecīgi kļuvis dārgāks.

Rīgas domes Satiksmes departamenta direktora pienākumu izpildītājs Jānis Vaivods “tv3.lv” precizē, ka galvaspilsētu ielu uzturēšanai ir iepirkts sāls gan no Vācijas, gan no Ēģiptes un Marokas. Kopējais apjoms, ko galvaspilsētas uzturētāji šobrīd iepirkuši, ir 5000 tonnas.

“Gada sākumā uzturētāji saskārās ar strauju sāls cenu kāpumu un šobrīd cenas ir saglabājušās tādā līmenī,” piebilst Vaivods.

Latvijā

Rīgas Stradiņa universitāte (RSU) aicina ikvienu dalīties ar saviem unikālajiem pieredzes stāstiem par Latvijas mežiem, sēņošanu un ogošanu, iesaistoties projektā "Savvaļas stāsti." Šī iniciatīva veltīta Latvijas dabas, kultūras un identitātes mantojuma dokumentēšanai un saglabāšanai, informē RSU.

Svarīgākais