RNP skaidro: pie kā jāvēršas iedzīvotājiem, nespējot apmaksāt apkures rēķinus?

© f64.lv, Rūta Kalmuka

Gadījumā, ja iedzīvotāji nav spējīgi samaksāt apkures rēķinus, jāvēršas pēc palīdzības Sociālajā dienestā, intervijā  TV3 raidījumā "900 sekundes" sacīja SIA "Rīgas namu pārvaldnieks" (RNP) valdes priekšsēdētājs Ronalds Neimanis.

Viņš sacīja, ka šogad iedzīvotāju "maksāšanas disciplīna" esot labā līmenī, iespējams, tas esot arī pandēmijas efekts, jo cilvēki mazāk ceļoja, ir izveidojuši uzkrājumus, tāpēc pašlaik rēķini, lielākoties, tiek samaksāti laicīgi.

Vienlaikus Neimanis gan atgādināja, ka apkures sezona vien pašlaik tikai ir sākusies un rēķini, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, varētu būt par 15% līdz 20% lielāki nekā pagājušajā sezonā.

Neimanis akcentēja - ja iedzīvotāji saprot, ka rēķinus samaksāt sagādās grūtības, tad nepieciešams vērsties Sociālajā dienestā, lai saņemtu atbalstu. Tāpat, iespējams, būtu jādomā par lielāku atbalstu no valsts.

Jau ziņojām, ka RNP apsaimniekotajās mājās plāno samazināt apkures temperatūru par 1-2 grādiem, lai mazinātu izmaksas par aptuveni 5%-10%. Tomēr dzīvokļu īpašnieki ar vairākuma balsojumu var pieņemt kopības lēmumu par to, lai temperatūra netiek samazināta.

Kā ziņots, RNP 2021.gadā strādājis ar 4,1 miljona eiro peļņu. Uzņēmuma apgrozījums palielinājies par nepilniem 10%, salīdzinot ar 2020.gadu, un bija 61,149 miljoni eiro.

Svarīgākais