Nākamnedēļ mainīsies satiksmes organizācija pie lidostas "Rīga", vēsta būvnieku "B.S.L. Infra" pārstāvji.
No otrdienas, 15.novembra, satiksme tiks pārslēgta no esošā P133 autoceļa, kas līdz šim veda autovadītājus līdz lidostai, uz jauno autoceļu L1 pie topošās "Rail Baltica" dzelzceļa stacijas ēkas.
Turpmāk autovadītājiem pēdējā regulējamajā krustojumā būs jābrauc nevis taisni, bet gan diagonāli pa labi un atpakaļceļš Rīgas virzienā arī būs jāmēro pa jaunā ceļa pretējo braukšanas joslu, piebilst būvnieku pārstāvji.
Pilnsabiedrībā skaidro, ka no regulētā krustojuma ar Ziemeļu un Dzirnieku ielu satiksme tiks novirzīta uz jaunizbūvēto 840 metru garo L1 ceļu, kas virzīts blakus Torņa ielai. Transporta kustība tiks saglabāta lokveida, vedot gar lidostas termināli un dodoties pa jaunizbūvēto ceļu uz Rīgas centru. L1 ceļš virzienā uz Rīgu pieslēgsies P133 brauktuvei netālu no Ziemeļu un Dzirnieku ielas krustojuma.
Jaunajam ceļam L1 tiks uzstādīts arī pagaidu apgaismojums, kas tiks izmantots līdz pastāvīgo apgaismojuma objektu izvietošanai 2023.gadā.
Atļautais maksimālais braukšanas ātrums uz jaunā autoceļa būs 50 kilometri stundā. Lidostas tiešā tuvumā tiks saglabāta ātruma ierobežošanas zona ar atļauto maksimālo braukšanas ātrumu 30 kilometri stundā.
Pilnsabiedrība "B.S.L. Infra" ir projekta "Rail Baltica" dzelzceļa stacijas un saistītās infrastruktūras izbūves realizētājs lidostā "Rīga". Personu apvienību veido Austrijas uzņēmums "Swietelsky" un Latvijas būvniecības uzņēmumi - ceļu būves firma SIA "Binders" un AS "LNK Industries".
Būvniecības darbus pilnsabiedrība "B.S.L. Infra" plāno veikt secīgi piecos posmos līdz 2025.gada decembrim.
Pirmais darbu posms - "Rail Baltica" dzelzceļa stacijas termināļa, piebraucamo ceļu un ar tiem saistītās infrastruktūras izbūve - būs jāpaveic līdz 2023.gada martam/aprīlim. Būvniecība notiek atbilstoši trīs valstu uzņēmumu apvienības "Prosiv", kuru veido Itālijas "Sintagma", Slovākijas "Prodex" un Latvijas "Vektors T", projektam. Būvuzraudzību veic personu apvienība, kas sastāv no SIA "Forma 2" un Spānijas "Prointec".
Jau vēstīts, ka pilnsabiedrība "B.S.L. Infra" 2021.gada martā uzvarēja iepirkumā par dzelzceļa projekta "Rail Baltica" stacijas un saistītās infrastruktūras izbūvi lidostā "Rīga" par 236 miljoniem eiro.
"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.
Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Dzelzceļa līnija "Rail Baltica" tiks atklāta secīgi pa posmiem laikā no 2026.gada līdz 2030.gadam.