Ģertrūdes ielas remonta veicējs katru dienu maksā soda sankciju - apmēram 1300 eiro

© Lauris Aizpurietis / F64

Bet vēl par kādu būtiski ieildzis ir remonts Rīgā Ģertrūdes ielā. Tā veicējam SIA "RERE Vide" visi darbi bija jāpabeidz līdz oktobra beigām. Bet joprojām Ģertrūdes iela ir neizbraucama, krustojumi uzrakti un tā dēļ Rīgas centrā veidojas milzīgi sastrēgumi. Kā mums apstiprināja Rīgas domes Satiksmes departamentā, līgumsods "RERE Vide" tiek aprēķināts sākot no 1.novembra, ziņo TV3 raidījums "Nekā personīga".

Līgumsoda summa dienā ir 1368,42 euro. Būvnieks kavēšanos skaidro ar karu Ukrainā. Ielu granīta apmales esot pasūtītas Ukrainā un kara dēļ to ražošana neesot notikusi laikā. Satiksmes departaments gan šo argumentu neuzskata par pietiekamu un ieslēdzis skaitītāju.

"Katru dienu viņš maksā soda sankciju apmēram 1300 eiro, lai arī motivētu pēc iespējas ātrāk pabeigt. Pats būvnieks ir lūdzis pagarināt termiņu līdz 30. novembrim. Attiecībā vismaz par tiem diviem posmiem, kas ir starp Barona un Tērbatas un tad Tērbatas. Tur es domāju, ka viņi pabeigs līdz valsts svētkiem. Bet skaidrs, ka krustojumi kas vēl nav pārbūvēts, noteikti viņiem vajadzēs vismaz līdz mēneša beigām. Jā, bet ziniet, es arī vakar redzēju sižetu par Jauno Rīgas teātri, mēs zinām arī par Valmieras drāmas teātri. Visiem tie stāsti vieni un tie paši. Mums vajag 10 darbiniekus. varam dabūt piecus, kur tad tos piecus citus dabūt? Nu, tad ņem nost viens otram, mēģinot maksāt lielākas algas. Cik ilgi šis turpināsies un kā tas viss beigsies, man ir grūti prognozēt. Bet mums jau šobrīd ir bailes jebkuru jaunu projektu ņemt. Pēdējo reizi situācija bija tāda, ka, piemēram, četrreiz pēc kārtas konkursā nepiesakās neviens piegādātājs. Nepiesakās, jo viņš ļoti labi zin, ka viņš nepabeigs laikā, visticamāk, maksās sodus. Tāpēc viņš izvēlas labāk konkursos nepiedalīties nemaz. Vai arī gaidīt, kamēr tā cena izaugs tik augsta, ka vismaz ir vērts piedalīties, būs no kā samaksāt sodus. Ja mums kaut kas nemainīsies darba tirgū, tas noskaņojums ir visai pesimistisks, teikšu godīgi," raidījumā saka Rīgas mērs Mārtiņš Staķis.

Satiksmes departamentā skaidro, ka SIA "RERE Vide" solot vēlreiz iesniegt pamatojumu darbu termiņa pagarināšanai. Tāpēc precīzu līgumsoda apmēru un to, vai tas vispār tiks piemērots, varēšot pateikt tikai pēc remonta noslēgšanas.

Latvijā

Dzelzceļa "Rail Baltica" projektā ir jāņem vērā, ka privātās un publiskās partnerības (PPP) modeļa izveide ir sarežģīta un laikietilpīga, trešdien "Rail Baltica" parlamentārās izmeklēšanas komisijā sacīja Finanšu ministrijas (FM) valsts sekretāre Baiba Bāne.

Svarīgākais