Jenzis: No tirgus aiziet ne tikai jauni, bet arī 20 un 30 gadus strādājoši uzņēmumi

© Mārtiņš Zilgalvis/f64

Koncepta kafejnīcas un restorāni krīzi izjutīs spēcīgāk, intervijā aģentūrai LETA stāsta Latvijas Restorānu biedrības prezidents Jānis Jenzis

"Mēs drīzumā plānojam veikt mūsu nozares uzņēmēju aptauju par šo jautājumu. Man nav konkrētu datu, bet novērojums ir, ka galvaspilsētā šī taupīšanas tendence ir mazāk izteikta, savukārt reģionos cilvēki ir uzmanīgāki. Šis cenu kāpums, energoresursu krīze un ģeopolitiskā krīze vairāk ir skārusi cilvēkus reģionos. Arī signāli, ka no tirgus aiziet ne tikai jauni uzņēmumi, bet jau 20 un 30 gadus strādājoši, ir ļoti draudīgi. Šādus signālus mēs no reģioniem saņemam diezgan daudz.

Tāpat ir jāskatās uz uzņēmējdarbības sfēru jeb konceptu. Mūsu novērojumi, ka daudz jūtīgāki šajā krīzē ir koncepta kafejnīcas un dzīves stila restorāni. Tas mani dara bažīgu, jo tieši šādi objekti ir interesanti tūristiem. Ēdināšana ir būtiska tūrisma sastāvdaļa, arī investoriem tas ir svarīgi.

Gan tūristi, gan investori vēlas apmeklēt un investēt tur, kur ir interesanta infrastruktūra un laba dzīves kvalitāte. Ja investors vēlas pārcelt savu biroju, tad viņam visi aspekti ir svarīgi, tostarp ēdināšana, šī pakalpojuma pieejamība un kvalitāte. To ne daudzi saprot, jo svarīgi jau šo vidi vērtēt kopumā. Lai investoriem un tūristiem kāda vieta liktos pievilcīga, ir svarīgi arī interesantie ēdināšanas uzņēmumi, restorāni. Skaidrs, ka starptautiskie, ātrās ēdināšanas tīkli izdzīvos, un arī pandēmijas laikā šie ēdinātāji nepiedzīvoja tik dramatisku kritumu kā koncepta kafejnīcas un dzīves stila restorāni," uzsver Jenzis.

Latvijā

Latvijas Mūzikas producentu apvienības (LaMPA) valdes loceklei Elitai Mīlgrāvei nav skaidrs, kāpēc valsts iestādes pievienojušās jaunajai popmūzikas balvai "Gamma", kuras nolikums vēl neeksistē.