"Rīgas satiksme" maina sodu apmēru bezbiļetniekiem; cik tagad izmaksās brauciens bez biļetes?

© f64.lv, Vladislavs Proškins

Lai padarītu vienkāršāku un pasažierim vieglāk saprotamus sodu apmaksas apmērus par braukšanu bez biļetes sabiedriskajā transportā, no 1. oktobra tiks mainīta līgumsodu sistēma par sabiedriskā transporta izmantošanu bez derīgas biļetes, ziņo "Rīgas satiksme".

Lai gan soda sistēma tiks vienkāršota “Rīgas satiksme” aicina pasažierus veikt katra brauciena reģistrāciju, nevis maksāt sodu.

Līgumsoda apmēri par braukšanu bez derīgas biļetes no 1. oktobra:

  • Ja pasažierim nav iegādāta braukšanas biļetes un līgumsods tiek samaksāts uz vietas - līgumsoda apmērs būs 15 eiro līdzšinējo 20 eiro vietā;
  • Ja pasažierim nav iegādāta braukšanas biļete, bet līgumsoda samaksai tiek izraksīts rēķins - līgumsoda apmērs būs 30 eiro līdzšinējo 30 līdz 50 eiro vietā;
  • Ja pasažieris sabiedriskajā transportā nav piereģistrējis biļeti, piemēram, jau uzsāktu mēnešbiļeti, taču līgumsods tiek samaksāts uz vietas - līgumsoda apmērs tiek saglabāts 3 eiro;
  • Ja pasažieris sabiedriskajā transportā nav piereģistrējis biļeti, piemēram, jau uzsāktu mēnešbiļeti, bet līgumsoda samaksai tiek izraksīts rēķins - līgumsoda apmērs būs 5 eiro līdzšinējo 5 līdz 30 eiro vietā.

Plašāku informāciju par “Rīgas satiksmes” piedāvātajiem pakalpojumiem, maršrutu sarakstiem, biļešu veidiem un citiem jaunumiem var saņemt interneta mājas lapā vai sociālajos tīklos “twitter”, “facebook”.

Latvijā

Jau vairākus gadus esam stāstījuši par Krievijā un Baltkrievijā ražotām sakaru sistēmām, ko joprojām izmanto Latvijas dzelzceļš. Šobrīd mums ir pieejama pilna aina, cik un kādas agresorvalstu uzņēmumos radītas programmas nodrošina informācijas vākšanu, apkopošanu un sūtīšanu uz Krieviju. Sistēmas vienā dienā atslēgt nevar, jo tad satiksme uz austrumiem apstāsies. Bet pastāv iespējas to visu aizstāt ar rietumos ražotiem produktiem. Kas joprojām nav izdarīts. TIkmēr Satiksmes ministrija plāno par "Rail Baltica" atbildīgo uzņēmumu "Eiropas dzelzceļa līnijas" integrēt "Latvijas dzelzceļa" koncernā. Sanāk, ka par mūsu drošības un pat militāro garantu saukto ātrgaitas vilciena projektu savienos ar uzņēmumu, kurš tiešā veidā joprojām ir sasaistīts ar Krieviju, vēsta TV3 raidījums "Nekā personīga".