Uzbūvējot Berģos stāvparku, vilinās tramvajā

Pagarinot 6. maršruta tramvaja līniju un uzbūvējot stāvparku Brīvības un Jaunciema gatves krustojumā, Rīgas pašvaldība iecerējusi atslogot pilsētu no individuālā transporta. Iecerei ar saukli Novieto un brauc! jau ir izstrādāts detālplānojums, ko piedāvā sabiedriskajai apspriešanai.

Viens no detālplānojuma izstrādes mērķiem ir pamatot stāvparka novietnes izvēli.

Stāvparkam būtu jānodrošina sabiedriskā transporta pasažieriem, Berģu iedzīvotājiem, Garkalnes novada administrācijas ēkas apmeklētājiem un autovadītājiem ne tikai ērta piekļuve jaunajai tramvaja pieturvietai un autonovietnei, bet arī izdevīgāka nokļūšana pilsētas centrā. Ja cilvēki izvēlētos lietot pilsētas sabiedrisko transportu, tad samazinātos autotransporta satiksme Rīgas ielās, uzskata šā projekta ierosinātājs Rīgas pašvaldības SIA Rīgas satiksme.

Atbilstoši Rīgas teritorijas plānojumam 2006.–2018. gadam Brīvības un Jaunciema gatves krustojuma tuvākās apkārtnes teritorijas attīstības mērķis ir izveidot stāvparku tramvaja maršruta galapunktā un nodrošināt sabiedriskā transporta tīkla attīstību. Stāvparks ir paredzēts kā modernizēts tramvaja galapunkts ar ērtu pārsēšanās iespēju no privātā transporta uz sabiedrisko. Paredzēts, ka stāvparks būs arī apvienots ar nelielu iepirkšanās centru un sadzīves pakalpojumu objektiem piecu stāvu ēkā. Arī Garkalnes novada administrācijas ēku plānots iekļaut šīs teritorijas infrastruktūras sistēmā.

Vismaz pašlaik tiek minēts, cik vieglā transporta pasažieru būtu gatavi izmantot stāvparka pakalpojumus. Viņu attieksmi pret sabiedriskā transporta izmantošanu, lai ar to, nevis savu auto nokļūtu Rīgas centrā, varētu ietekmēt gan autostāvvietu cenas centrā, gan iespējamā maksas iebraukšana pilsētā, gan vienotas biļetes ieviešana, kas piešķirtu atvieglojumus par stāvparka izmantošanu, u.tml. Protams, viens no rādītājiem būtu arī sabiedriskā transporta komforta līmenis. Pašreizējās aplēses liecina, ka 2018. gadā to tramvaja pasažieru skaits, kas izmantotu stāvparku, maksimumstundās varētu svārstīties no 280 līdz 320. Plānots, ka pasažieru skaits, kas nebūs stāvparka izmantotāji, 2018. gadā varētu būt 100 pasažieri stundā.

***

SABIEDRISKĀ APSPRIEŠANA

- notiek līdz 25. janvārim; apspriež detālplānojuma 1. redakciju;

- sabiedriskās apspriešanas sanāksme notiks 18. janvārī plkst. 18 Rīgā, Brīvības gatvē 455, Garkalnes novada kultūras namā;

- detālplānojuma materiāli apskatāmi Rīgas pilsētas būvvaldes klientu apkalpošanas centrā Amatu ielā 4, Garkalnes novada domē Brīvības gatvē 455, www.garkalne.lv, Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta mājaslapā www.rdpad.lv, sadaļā Sabiedrības līdzdalība. Informatīva planšete atrodas Juglas filiālbibliotēkā Brīvības ielā 430a un pie plānojamās teritorijas;

- rakstiski priekšlikumi līdz 25. janvārim sūtāmi pa pastu vai iesniedzami Amatu ielā 4, Rīgā, LV-1050 vai jebkurā Rīgas domes apmeklētāju pieņemšanas centrā.

Latvijā

Pie Ķīšezera veidos infrastruktūru glābšanas apmācībām un Iekšējās drošības akadēmijas attīstībai, un plānots, ka konkrētais ezera posms vairs nebūs publiski pieejams, liecina valdības otrdien pieņemtais lēmums.

Svarīgākais