Rīgā, Gogoļa ielā, veiktas būtiskas satiksmes un gājēju plūsmas organizācijas izmaiņas

 
©f64.lv, Dmitrijs Suļžics

Saistībā ar dzelzceļa projekta "Rail Baltica" Gogoļa ielas pārvada būvniecību turpmāk būs būtiskas satiksmes un gājēju plūsmas organizācijas izmaiņas Gogoļa ielā, informē būvnieka "BeReRix" pārstāvji.

Līdz 2023.gada sākumam gājēju plūsma un transportlīdzekļu satiksme tiks organizēta tikai pa Gogoļa ielas rietumu pusi jeb Rīgas Centrāltirgus pusē. Jebkāda pārvietošanās gājējiem Gogoļa ielas pārvada austrumu jeb stacijas pusē nebūs iespējama būvniecības darbu norises dēļ.

Tāpat šajā laika periodā būs slēgts apakšzemes tunelis, kas savieno staciju un tirgu. Gogoļa ielu šajā zonā varēs šķērsot pa ielas līmeņa gājēju pāreju pie Gaiziņa ielas.

Transportlīdzekļu satiksme tiks organizēta tikai pa Gogoļa ielas rietumu pusi jeb Rīgas Centrāltirgus pusē.

Tāpat tiks mainīta sabiedriskā transporta pieturas "Centrāltirgus" (virzienā uz centru) atrašanās vieta. Pietura līdz 2023.gada sākumam atradīsies tuvāk Satiksmes ministrijas ēkai Gogoļa ielas vidū īpaši izveidotā "saliņā".

Gājēji, autovadītāji un sabiedriskā transporta vadītāji aicināti sekot pilsētvidē izvietotajām norādēm un ceļazīmēm. Tāpat jārēķinās, ka ceļā, iespējams, nāksies pavadīt ilgāku laiku.

Paredzēts, ka Gogoļa ielas pārvada būvniecība noslēgsies 2023.gada decembrī. Lai nodrošinātu būvniecības procesu drošu norisi, satiksme Gogoļa ielā vairākas reizes tiks pārslēgta no vienas pārvada tuneļa puses uz otru. Būvniecības darbu laikā pilnsabiedrība "BeReRix" nodrošinās informatīvo zīmju izvietošanu.

Jau ziņots, ka "Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Dzelzceļa līnija "Rail Baltica" tiks atklāta secīgi pa posmiem laikā no 2026.gada līdz 2030.gadam.