SIA "Rīgas namu pārvaldnieks" (RNP) klientu parāds par siltumenerģiju pēdējās apkures sezonas laikā sasniedza 3,9 miljonus eiro, informē RNP pārstāvis Krists Leiškalns.
Leiškalns atzīmēja, ka šī brīža aktuālākais uzdevums RNP ir mazināt apkures parādu par pēdējo apkures sezonu, lai netiktu kavēta tās pieslēgšana gaidāmajā apkures sezonā. Turpinot aktīvu darbu apkures parāda samazināšanai, tas par aizvadīto apkures sezonu ir 1,4 miljoni eiro.
RNP valdes priekšsēdētājs Ronalds Neimanis norāda, ka pašreizējā ģeopolitiskā situācija, ko pavada straujš energoresursu cenu kāpums, ir izaicinājums siltuma piegādātājiem, ēku pārvaldniekiem, tomēr prioritāri tas ir izaicinājums visiem valsts iedzīvotājiem.
Neimanis uzsvēra, ka Ekonomikas ministrija 28.jūlijā atkārtotai izskatīšanai iesniegusi Ministru kabineta noteikumu projektu par siltumenerģijas piegādes un lietošanas noteikumiem. Viņš pauž cerību, ka jaunais regulējums stāsies spēkā līdz ar apkures sezonas sākumu, lai tās pieslēgšana notiktu bez aizķeršanās.
"Apzinoties ar apkures sezonu saistītos riskus, ceram, ka valsts atbalsta programma atvieglos iedzīvotāju iespēju norēķināties par saņemtajiem pakalpojumiem," akcentē RNP valdes priekšsēdētājs.
Leiškalns skaidro, ka gadījumos, kad ir radušās finansiālas grūtības un nav iespējams veikt rēķinu savlaicīgu apmaksu, RNP aicina nekavējoties vērsties Rīgas Sociālajā dienestā, jo, iekavējot vienu vai vairāku mēnešu maksājumus, izkļūšanu no parādsaistībām par saņemtajiem pakalpojumiem kļūst aizvien grūtāka.
Papildu informācija pieejama, zvanot pa Rīgas domes Labklājības departamenta bezmaksas informatīvo tālruni 80005055, ārpus darba laika darbojas balss pastkastīte, vai darba dienās darba laikā pa Rīgas Sociālā dienesta informatīvo tālruni 67105048. Aktuālā informācija pieejama mājaslapā "ld.riga.lv".
Tāpat Leiškalns uzsver, ka trešo gadu pēc kārtas uzlabojas RNP klientu maksāšanas disciplīna. Izaugsme turpinās arī šogad, neraugoties uz 17% pieaugumu pakalpojumu cenām - siltumenerģija, ūdensapgāde un kanalizācija, elektroenerģija, kā arī atkritumu apsaimniekošana. Jūnija mēnesī maksāšanas disciplīna ir uzlabojusies par 2%, savukārt salīdzinot ar 2020.gada jūniju - par 10%.
Izmaiņas pakalpojumu apmaksas disciplīnā saistītas ar virkni aspektiem, piemēram, sekmīga atgādinājumu ieviešana par apmaksas termiņa iestāšanos - atgādinājumi par rēķinu apmaksu, informatīvie paziņojumi, īsziņu apziņošanas, kā arī veiktās preventīvās parādu atgūšanas darbības