Sadarbībā ar Gdiņas ostu Polijā Rīgas ostā šogad plānots pārkraut papildu piecus miljonus tonnu akmeņogļu

© f64.lv, Mārtiņš Zilgalvis

Rīgas brīvostas pārvaldes valdes priekšsēdētājs Viesturs Zeps un Polijas Gdiņas ostas pārvaldes valdes priekšsēdētājs Jaceks Sadajs parakstīja nodomu protokolu, paredzot stiprināt un attīstīt abu ostu sadarbību, kā arī līdz šā gada beigām Rīgas ostā apstrādāt un pārkraut vismaz piecus miljonus tonnu akmeņogļu kravu, informē Rīgas brīvostas pārvaldes pārstāvji. 

Šā gada 26.jūlijā Rīgas ostā darba vizītē viesojās Polijas Infrastruktūras ministrs Andžejs Adamčiks un viņa pavadošā uzņēmēju delegācija, tostarp Gdiņas ostas pārvaldes vadība. Vizītes ietvaros Polijas delegācija tikās ar Rīgas brīvostas vadību, lai pārrunātu abu ostu sadarbības iespējas.

Ņemot vērā nestabilo situāciju pasaules energoresursu tirgū, traucējumus kravu piegādes ķēžu plūsmās, kā arī Rīgas un Gdiņas ostu kravu pārkraušanas un uzglabāšanas jaudu rezerves, ostu vadītāji apņēmušās 2022.gada laikā sadarboties kravu pārkraušanas, uzglabāšanas, šķirošanas procesu veicināšanā.

Zeps norāda, ka augsti tiek vērtēta sadarbības iniciatīva ar Polijas kolēģiem un Gdiņas ostu. Tas ir liels solis pretī jaunu transporta koridoru izveidei starp Latviju un Poliju, kas var kalpot par pamatu plašākai sadarbībai dažādu segmentu kravu apritei nākotnē. "Sadarbības stiprināšana ar uzticamiem biznesa partneriem sniegs ieguvumu abām pusēm un ļaus vieglāk un efektīvāk pārvarēt globālo nenoteiktību uzliktos pārbaudījumus," pauž Zeps.

Viņš arī skaidro, ka protokola ietvaros nosprausts mērķis līdz šā gada beigām Rīgas ostā apstrādāt vairāk nekā piecus miljonus tonnu akmeņogļu.

"Zeps norāda, ka Rīgas brīvostas priekšrocība ir Baltijā modernākais, multifunkcionālais un vides prasībām atbilstošais Krievu salas terminālis, kura jaudu rezerves sniedz iespēju efektīvi apstrādāt iespaidīgus kravu apjomus.

Multifunkcionālais Krievu salas terminālis ir nodots ekspluatācijā 2018.gada nogalē.

Kā ziņots, pirmajā pusgadā Rīgas ostā ogles pārkrautas 2,427 miljonu tonnu apmērā, kas ir 13,8 reizes vairāk nekā gadu iepriekš, kad tās tika pārkrautas 175 900 tonnu apmērā.

Rīgas osta ir lielākā Latvijas osta pēc pārkrauto kravu apjoma.

Svarīgākais