Piektdiena, 29.marts

redeem Agija, Aldonis

arrow_right_alt Latvijā \ Rīgā

"Rail Baltica" būvdarbu dēļ lidostā "Rīga" mainīta satiksmes plūsma

© f64.lv, Ģirts Ozoliņš

Turpinoties "Rail Baltica" dzelzceļa būvniecības darbiem pie lidostas "Rīga", no pirmdienas uz aptuveni trim nedēļām mainīsies satiksmes plūsma, braucot projām no lidostas uz Rīgas centru, informē būvdarbu veicēja - pilnsabiedrības "B.S.L. Infra" - pārstāvji.

Vietā, kur šobrīd atrodas 22.autobusa pieturvieta, aptuveni trīs nedēļas satiksme tiks ar nelielu līkumu novirzīta pa pagaidu ceļu caur P1 stāvvietu. Pagaidu brauktuves josla būs atbilstoši nomarķēta.

Darbi ilgs aptuveni trīs nedēļas, un pēc to pabeigšanas brauktuves segums un iepriekšējā satiksmes organizācija tiks atjaunota.

Izmaiņu rezultātā publiskā P1 automašīnu stāvvieta tiks nedaudz samazināta, taču tam nevajadzētu radīt būtiskas izmaiņas lidostas apmeklētājiem. Lidostas pasažieri stāvlaukumu varēs izmantot kā ierasts, un nebūs traucēta taksometru un autobusu piebraukšana termināļa atlidošanas zonā, norāda pilnsabiedrības pārstāvji.

Uz ceļa P133 pirms lidostas iepriekš izziņotie izbūves darbi ir noslēgušies un transporta plūsma atjaunota iepriekšējā kārtībā - pieejamas divas pilnvērtīgas braukšanas joslas abos virzienos. Savukārt būvdarbi Biroju un Muzeju ielās vēl turpinās.

Pilnsabiedrība "B.S.L. Infra" sastāvā ir Austrijas uzņēmums "Swietelsky", kā arī Latvijas būvniecības uzņēmumi - ceļu būves firma SIA "Binders" un AS "LNK Industries". "Rail Baltica" būvniecības darbus lidostā "Rīga" plānots veikt secīgi piecos posmos - līdz 2025.gada decembrim.

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka "Rail Baltica" dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026.gadā.