Pieaugot dažādām izmaksām, "Rīgas satiksmei" būs nepieciešama papildus dotācija no pašvaldības, šodien preses konferencē informēja uzņēmuma vadības pārstāvji. Vienlaiikus notiek darbs, lai izvērtētu iesējas samazināt mēnešbiļešu cenu.
Pagaidām netika nosaukta precīza summa, kas būs nepieciešama uzņēmumam.
Preses konferencē izskanēja, ka, iespējams, būtu jādomā par biļešu cenas paaugstināšanu. Pašlaik viena brauciena maksa 1,15 eiro nesedzot pat pusi no patiesajām brauciena izmaksām, kas ir atšķirīga gan atkarībā no transporta veida, gan no maršruta, degvielas cenas un citiem rādītājiem. Pašlaik viena brauciena izmaksas varētu būt aptuveni 2,5 eiro.
Preses konferencē tika uzsvērts, ka biļešu cenas paaugstināšanas jautājums ir atkarīgs tikai un vienīgi no Rīgas domes lēmumiem.
Vienblaikus pašlaik notiek darbs, lai izvērtētu iesējas samazināt mēnešbiļešu cenu Rīgas sabiedriskajā transportā, pastāstīja Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Vilnis Ķirsis (JV).
Kā informēja uzņēmuma valdes priekšsēdētāja Džineta Innusa, pagājušajā gadā uzņēmums pārvadājis 72,1 miljonu pasažieru, kas ir aptuveni puse no pasažieru skaita, kas tika pārvadāts pirms Covid-19 pandēmijas.
Uzņēmuma apgrozījums bija 161,1 miljons eiro, bet peļņa aptuveni 3 miljoni eiro.
Innusa uzsvēra, ka 2021.gads uzņēmuma bijis vissarežģītākais, vērtējot transporta plūsmas nodrošināšanu, Covid-19 izplatības ierobežošanu u.c. Par to liecinot kaut vai fakts, ka pagājušajā gadā sabiedriskā transporta kursēšanas saraksti mainīti 16 reizes.
Kā preses konferencē norādīja Rīgas pilsētas izpilddirekotrs Jānis Lange, "Rīgas satiksme" ir viens no trim uzņēmumiem, kuriem pašvaldība ļāvusi nemaksāt dividendes. Līdz ar to visa uzņēmuma peļņa paliekot tā rīcībā.
Kā ziņots, "Rīgas satiksme" pagājušā gada peļņu - vairāk nekā trīs miljonus eiro - investēs tur, kur tas patlaban ir visvairāk nepieciešams - galvenokārt trolejbusu un tramvaju infrastruktūras uzturēšanā un atjaunošanā, intervijā Latvijas Radio pastāstīja Innusa.
Viņa informēja, ka pēdējā laikā Rīgā sasāpējis ir jautājums par tramvaju un trolejbusu kontakttīkliem, kuru kopējais garums ir ap 500 kilometriem. Pērn no tiem atjaunoti 43 kilometri, bet priekšā vēl vairāku gadu darbs, lai pilnībā nomainītu pagājušā gadsimta 60-tajos, 70-tajos un 80-tajos gados liktos trolejbusu un tramvaju vadus.
Viņa atzina, ka pēdējā laikā ir pieaugušas dažādas izmaksas, tai skaitā dārgāka kļuvusi degviela, kas neapšaubāmi ietekmē arī "Rīgas satiksmes" tēriņus, tomēr esot panākta vienošanās, ka pašvaldība varētu kompensēt pašreizējo degvielu cenu pieaugumu, kas uzņēmumam būtu 3-5 miljoni eiro.
Jautāta, vai tiek pieļauts, ka varētu celt braukšanas maksu, Innusa atbildēja, ka šādu iespēju neizslēdz, tomēr tas nav vienkārši, jo, sadārdzinot biļetes, parasti palielinās arī bezbiļetnieku skaits, tāpēc tas jādara ļoti pārdomāti.