Rīgā vajadzētu veidot "Āzijas centru", piesaistot tūristus no Ķīnas

Rīgā vajadzētu veidot "Āzijas centru", piesaistīt tūristus no Ķīnas un mācīt bērniem ķīniešu valodu, konstatēts radošas diskusijas "Nākotnes pilsētas spēle" laikā.

Balstoties uz Britu padomes metodoloģiju pilsētvides jautājumu risināšanai, septembrī notika situācijas analīzes un ideju radīšanas aktivitāte "Nākotnes pilsētas spēle" ar mērķi izstrādāt radošus priekšlikumus Rīgas sadarbības iespējām ar tādiem Āzijas reģioniem kā Ķīna un Indija, aģentūru LETA informēja Pilsētas attīstības departamentā.

Četru komandu sacensībā uzvarēja komanda, kuras ideja bija par tūrisma plūsmas no Ķīnas uz Rīgu veicināšanu, iesaistoties un izmantojot jau pastāvošos tūrisma maršrutus Ziemeļeiropā - Maskava-Sanktpēterburga-Helsinki-Rīga un Kopenhāgena-Stokholma-Helsinki-Rīga.

Ķīnas tūristiem Rīgā būtu jāpiedāvā speciāli izstrādāta notikumu un pārdzīvojumu programma, nodrošinot Ķīnas tradīcijām atbilstošu servisu.

Radošas diskusijas spēles laikā izraisīja idejas par ķīniešu valodu kā vienu no izvēles svešvalodām Latvijas skolās un priekšlikums par "Āzijas centra" izveidi Rīgā.

Lai nodrošinātu Latvijas konkurētspēju ilgtermiņā, salīdzinot ar citām Baltijas jūras reģiona valstīm, tika izvirzīts priekšlikums mācīt Latvijas skolās ķīniešu valodu kā vienu no izvēles svešvalodām, valodas apguvei piesaistot kvalificētus mācībspēkus no Ķīnas. Ķīniešu valodas apmācību, pēc spēles dalībnieku domām, būtu ieteicams sākt iespējami jaunākās klasēs, to pasniedzot arī kā mākslas vai kultūras priekšmetu.

Savukārt Āzijas tirdzniecības un kultūras centrs, pēc spēles dalībnieku domām, veicinātu ne tikai tirdzniecības attīstību ar Āzijas valstīm un investīciju piesaisti, bet arī toleranci starp dažādām tautībām un iepazīstinātu Latvijas iedzīvotājus ar Āzijas valstu kultūru. Āzijas tirdzniecības un kultūras centrs, pēc diskusijas dalībnieku domām, būtu pašfinansējošs objekts. Kā potenciālā atrašanās vieta šādam centram tika piedāvāta Rumbula.

Jaunu skatījumu uz Rīgas un Āzijas reģiona sadarbību, kā arī Latvijas konkurētspējas potenciālu piedāvāja dalībnieku komanda ar ideju par Latvijas kino industrijas pakalpojumu eksportu uz Āzijas valstīm. Tas varētu izpausties kā dalība esošajos starptautiskajos kinofestivālos, tostarp Āzijā, Baltijas filmu dienās Āzijas valstīs un otrādi, pieredzes apmaiņā starp Āzijas vizuālās mākslas klubiem, organizācijām un institūcijām, "Master Class" rīkošanā kino profesionāļiem un citur. Jāatzīmē, ka Āzijas kino industrija uzskatāma par vienu no lielākajām pasaulē.

Lai arī šodien Rīgas klātbūtne Ķīnā un Indijā ir minimāla vai neesoša, tomēr šie reģioni pamatoti tiek uzskatīti par jaunajiem pasaules izaugsmes virzītājspēkiem. Plašais Āzijas tirgus paver visdažādākās turpmākās sadarbības iespējas.

Svarīgākais