Šodien plkst.17 organizācija "Pilsēta cilvēkiem" rīkos protesta gājienu pret solījumu nepildīšanu pilsētvides uzlabošanai Rīgā, informē apvienības pārstāve Gunita Piterāne.
Pašreizējais domes sasaukums Rīgā pie varas ir vairāk nekā pusotru gadu, bet solītās pārmaiņas neesot redzamas, norāda pasākuma rīkotāji.
"Pilsēta cilvēkiem" vēlas mudināt Rīgas domes "pārmaiņu koalīciju" realizēt pozitīvas pārmaiņas pilsētvidē, sevišķi ar satiksmes drošību saistītajā jomā, ne tikai vārdos, bet arī darbos.
Sabiedriskās organizācijas pārstāvji norāda, ka pirms vēlēšanām politiķi reklamējās Tērbatas gājēju ielā un solīja uzlabojumus pilsētvidē un mazaizsargāto satiksmes dalībnieku drošībā. Taču pašlaik "Pilsēta cilvēkiem" esot vīlusies par Rīgā notiekošo šajās jomās.
Jaunu gājēju pāreju ierīkošana pilsētā notiekot ļoti gausi, kā arī šogad nav plānoti īpaši satiksmes mierināšanas pasākumi pilsētas ielās.
Tiekot realizēti vai arī tiekot plānoti projekti ar gājējiem un velosipēdistiem neveiksmīgu un pat bīstamu infrastruktūru, piemēram, nedēļas nogalē atklātais tunelis zem Lāčplēša ielas pie Maskavas ielas, izstrādātās ielas Lucavsalā un topošā Austrumu maģistrāle.
Neesot nekādu plānu Tērbatas ielu veidot par gājēju ielu, Čaka ielā velojosla vienā virzienā dzēsta bez alternatīvas, Krišjāņa Barona, Brīvības un Krišjāņa Valdemāra ielā jūtamu uzlabojumu neesot, un tie netiekot plānoti.
Viena no būtiskām problēmām esot arī sabiedriskā transporta reisu skaita ievērojams samazinājums trūkstošā finansējuma dēļ, kas samazinot sabiedriskā transporta pievilcību un veicinot autotransporta lielāku izmantošanu pilsētā pretrunā pilsētas stratēģijai.
"Pilsēta cilvēkiem" pauž neizpratni arī par Rīgas domes kopā ar Ceļu satiksmes drošības direkciju rīkoto kampaņu "Neesi mērkaķis. Brauc kā cilvēks", kas esot bezjēdzīga mazaizsargāto satiksmes dalībnieku kaunināšana.
Savukārt Rīgas domes Satiksmes komitejas vadītājs Olafs Pulks (JV) skaidroja, ka satiksmes uzlabojumi tiek veikti ne tikai pilsētas centrā, bet arī apkaimēs.
Viņš piekrīt, ka atsevišķos pilsētas centra ielu posmos nepieciešami uzlabojumi. Tomēr Rīgu neveidojot tikai pilsētas centrs un pašvaldības finanšu resursi jāsadala tā, lai satiksmes infrastruktūras uzlabojumi tiktu veikti arī galvaspilsētas apkaimēs, skaidroja komitejas vadītājs.
Viņš minēja arī vairākus piemērus, kur notiek pilsētvides un satiksmes infrastruktūras uzlabošana.
Tiekot izbūvēti veloceļi Centrs-Ziepniekkalns un Imanta-Daugavgrīva. Jūnija sākumā tikšot pabeigta veloinfrastruktūras izveide Slokas ielā, posmā no Kurzemes prospekta līdz Babītes novada robežai.
Pagājušajā nedēļā noslēgušies darbi pie četru jaunu gājēju pāreju izbūves - viena gājēju pāreja tika izbūvēta Dammes ielā un pārējās trīs Buļļu ielas rotācijas aplī. Šogad pabeigti darbi pie ietves izbūves Vienības gatvē posmā no Ventas ielas līdz Rīgas robežai, turpinās darbi pie ietves izbūves Malienas ielas posmā no Šmerļa ielas līdz autobusa pieturvietai "Pansionāts".
Pulks arī norādīja, ka visos būvprojektos, kur notiek seguma atjaunošanas darbi vai ielas rekonstrukcija, tikšot uzlabota arī gājēju infrastruktūra, piemēram, Ģertrūdes ielā. Tāpat ir iecerēta arī Dandāles ielas rekonstrukcija, Spulgas ielas izbūve, Ielejas un Asnu ielas rekonstrukcija.
Komitejas vadītājs skaidroja, ka 2021.gadā pilsētas centrā ierīkotas velojoslas Bruņinieku ielā. Turpināta velojoslu izbūve pilsētas centra savienošanai ar apkaimēm, piemēram veloceļā Centrs-Ķīpsala posmā no Valdemāra ielas līdz Enkura ielai, Centrs-Ķengarags posmā no Dzirnavu līdz Slāvu ielai.
Savukārt, runājot par kampaņu "Neesi mērkaķis. Brauc kā cilvēks", kas tiek rīkota sadarbībā ar Ceļu satiksmes drošības direkciju, Pulks skaidroja, ka kampaņas mērķis nav nevienu noniecināt vai nopelt, bet gluži pretēji - raisīt diskusiju par to, kā kopējiem spēkiem iespējams padarīt galvaspilsētu par drošāku vidi visiem satiksmes dalībniekiem.
Protesta gājiens sāksies Rātslaukumā, no kura piketētāji dosies uz Satiksmes departamentu Ģertrūdes ielā.
Pasākums notiks līdz plkst.18, un tajā varētu piedalīties līdz 100 cilvēkiem.