Rīgas sabiedriskajā transportā biļete varētu maksāt 60 santīmus

Ja "Rīgas satiksmei" nākamā gada budžetā tiks piešķirta pašlaik paredzētā dotācija - 45,5 miljoni latu, tad braukšanas tarifs pilsētas sabiedriskajā transportā būs jānosaka 60 santīmu apmērā jeb par 50% lielāks nekā pašlaik esošā braukšanas maksa, liecina pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" 2010.gada budžeta projekts.

Lai saglabātu pašreizējo braukšanas tarifu, nepieciešama 52,9 miljonu latu liela dotācija jeb par 7,4 miljoniem latu vairāk.

Patlaban braukšanas tarifs Rīgas sabiedriskajā transportā ir 40 santīmu, bet, iegādājoties braukšanas biļeti pie vadītāja, jāšķiras no 60 santīmiem. Ja braukšanas tarifs tiktu paaugstināts minētajā līmenī, tad iepriekšpārdošanā viena biļete maksātu 60 santīmus, bet pie vadītāja - 80 santīmus.

Finanšu departaments informē, ka saskaņā ar Budžeta komisijas lēmumu par plānotajiem pašvaldības 2010.gada konsolidētā budžeta ieņēmumiem un izdevumiem sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanai Rīgā noteiktais kontrolskaitlis dotācijai ir 45,5 miljoni latu.

"Rīgas satiksmes" 2010.gada budžeta projekts paredz - ja dotācija no pašvaldības budžeta ir 45,5 miljoni latu, tad braukšanas tarifs sabiedriskajā transportā jānosaka 60 santīmu apmērā. Turpretī, lai saglabātu braukšanas tarifu šī gada līmenī, nepieciešama 52,9 miljonu latu dotācija.

Turklāt pašvaldība plāno piešķirt atlaides braukšanai sabiedriskajā transportā pašvaldības izglītības iestāžu pedagoģiskajiem darbiniekiem - mākslas, mūzikas un sporta skolu skolotājiem, kā arī pirmsskolas izglītības iestāžu un interešu izglītības iestāžu pedagogiem. "Rīgas satiksme" informē, ka šim nolūkam nepieciešama papildu 296 856 latu dotācija.

Finanšu departaments norāda, ka šādu dotāciju ir iespējams piešķirt, tikai palielinot kopējo deficīta līmeni pašvaldības budžetā vai samazinot izdevumus citu pašvaldību pamatfunkciju nodrošināšanai, un aicina uzņēmumā meklēt iekšējās rezerves.

LETA jau ziņoja, ka Rīgā finansējuma trūkuma dēļ jau ir samazināts sabiedriskā transporta reisu skaits.

2008.gadā pašvaldības dotācija "Rīgas satiksmei" bija 47,7 miljoni latu, bet šogad tā ir paredzēta aptuveni 51,5 miljoni latu.

Kā ziņots, uzņēmums 2008.gadam lūdza piešķirt 58 miljonu latu dotāciju. Šādā apmērā dotāciju nepiešķīra, tādēļ no 2008.gada 1.janvāra braukšanas maksa Rīgas sabiedriskajā transportā tika paaugstināta no 30 līdz 40 santīmiem.

2007.gada sākumā braukšanas maksa Rīgas sabiedriskajā transportā tika paaugstināta no 20 santīmiem līdz 30 santīmiem.

"Rīgas satiksme" neto apgrozījums pērn sasniedzis 113 miljonus latu, kas ir par 27% vairāk nekā gadu iepriekš, kad apgrozījums bija 89 miljoni latu, liecina Uzņēmumu reģistru apkalpojošās firmas SIA "Lursoft" informācija.

2006.gadā "Rīgas satiksmes" apgrozījums bija 71,2 miljoni latu, 2005.gadā - 63,8 miljoni latu, bet 2004.gadā tas bija 21,2 miljoni latu.

Savukārt "Rīgas satiksmes" peļņa pagājušajā gadā bija 5,11 miljoni latu, kas ir ievērojami vairāk nekā gadu iepriekš, kad peļņa bija tikai 164 962 lati. 2006.gadā uzņēmuma peļņa bija 822 472 lati, 2005.gadā - 3,96 miljoni latu, savukārt 2004.gadā bija 1,98 miljonu latu lieli zaudējumi.

"Rīgas satiksmei" pēdējo gadu laikā ievērojami samazinās pārvadāto pasažieru skaits. 2006.gadā tika pārvadāti 287 miljoni pasažieru, 2007.gadā - 269 miljoni, bet 2008.gadā - 246 miljoni. Prognozes par 2009.gadu liecina, ka varētu tikt pārvadāti vairs tikai 200 miljoni pasažieru.

Biznesa žurnāla "Kapitāls", "IBS Prudentia" un Rīgas Fondu biržas 2008.gada pētījumā "101 vērtīgākais Latvijas uzņēmums" "Rīgas satiksme" ar uzņēmuma vērtību 111 miljoni latu ierindojas 21.vietā, bet 2007.gada pētījumā "Rīgas satiksme" ar vērtību 99,24 miljoni latu ierindojās 27.vietā.

Svarīgākais