Rīgā būs vieglāk saņemt pašvaldības pakalpojumus

Lai iedzīvotājiem vienkāršotu iespēju saņemt pašvaldības sniegtos pakalpojumus, Rīgas domes Birokrātijas apkarošanas centrs (BAC) ir iesniedzis vairākus priekšlikumus.

Vairāki no ierosinājumiem attiecas uz iedzīvotāju dzīvesvietas deklarēšanas kārtību. Šis ir ļoti pieprasīts pakalpojums Rīgā, gada laikā izziņu par dzīvesvietas deklarēšanu pieprasa līdz 100 000 reižu, informē BAC vadītājs Sergejs Novikovs. Piemēram, Rīgas Austrumu izpilddirekcija īsteno atšķirīgu praksi – dzīvesvietas deklarēšana notiek, izbraucot pie cilvēka, ja viņš dažādu iemeslu dēļ to nespēj izdarīt izpilddirekcijas norādītajā vietā. S. Novikovs uzskata, ka tā ir ļoti pozitīva pieredze. "Esam konsultējušies Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldē un saņēmām atzinumu, ka šādai praksei nav problēmu juridiskā ziņā," viņš saka. Līdz janvāra beigām plānots izstrādāt attiecīgas instrukcijas, lai tādu pašu kārtību varētu ieviest arī pārējās izpilddirekcijās.

BAC arī ierosinājis palielināt to vietu skaitu, kur varētu deklarēt dzīvesvietu. Lai centrā strādājošiem rīdziniekiem nevajadzētu doties uz savu dzīvesvietu rajonu un priekšpilsētu izpilddirekcijām, ieteikts domes apmeklētāju pieņemšanas centrā Kungu ielā 7/9 ieviest arī jaunu pakalpojumu – dzīvesvietas deklarēšanu. "Šis jautājums tagad ir saskaņošanas stadijā," stāsta S. Novikovs. Jau tikusi uzlabota sistēma, kā pašvaldības interneta resursos cilvēki var atrast šo pakalpojumu.

Arī citiem pakalpojumu veidiem līdz šim bijuši sarežģīti apraksti, tagad tie ir vienkāršoti, lai rīdzinieki pēc iespējas ātrāk var atrast un izmantot sev nepieciešamo. Piemēram, precizētas ir nekustamā īpašuma iznomāšanas iespējas, sadalot tās pa atsevišķiem segmentiem. Darba grupas darbības laikā ir izstrādāti un apstiprināti arī divu jaunu pakalpojumu apraksti: dzimšanas, laulības un miršanas apliecību atkārtota izsniegšana, kā arī izziņas no civilstāvokļa aktu reģistriem izsniegšana.

Svarīgākais