Luhse: Pasažieru komforta līmeni lidostā var panākt, būvējot zemo cenu lidsabiedrību termināli

Rīgas lidostas pasažieru komforta līmeņa paaugstināšana, ko varot panākt arī ar zemo cenu aviokompāniju termināļa celtniecību, un konflikta ar lidsabiedrību "airBaltic" atrisināšana mierizlīguma ceļā būs galvenās jaunā VAS "Starptautiskā lidosta "Rīga"" valdes priekšsēdētāja Arņa Luhses darba prioritātes.

Uz "Nozare.lv" jautājumu, vai tiek domāts par pakalpojumu maksas pārskatīšanu "airBaltic", kas ir galvenais konflikta iemesls, lidostas vadītājs norāda, ka pagaidām atturas to komentēt, taču atzīst, ka "nedrīkst būt situācija, kad divi lieli valsts uzņēmumi savā starpā konfliktē, un ir jāatrod veids, kā veiksmīgi strādāt kopā".

Runājot par jaunā termināļa būvniecību, Luhse izvirza līdz šim nedzirdētu priekšlikumu - atbalstīt zemo cenu aviokompāniju termināļa celtniecību un vienlaikus paplašināt esošo lidostas termināli. Iepriekš valdība bija atbalstījusi "airBaltic" ieceri būvēt jaunu lidostas termināli, kurš nebūt nebija domāts kā zemo cenu lidsabiedrību terminālis.

Aicināts izvērtēt iepriekšējās valdes darbu, Luhse diplomātiski sacīja: "Varu teikt tikai to labāko."

Komentējot pārmetumus, ka lidostas valdē atkal salikti ar partijām saistīti cilvēki, Luhse norāda, ka jaunajā lidostas valdē tikai "es viens esmu satiksmes ministra partijas cilvēks".

Viņš arī uzsver, ka jaunajā valdē strādāšot jomas profesionāļi. "Mani amatā ir iecēlis satiksmes ministrs un mūsu redzējums attiecībā uz lidostas darbību un attīstību sakrīt," akcentē Luhse.

Kā ziņots, Satiksmes ministrija (SM) kā VAS "Starptautiskā lidosta "Rīga"" akcionāre apstiprinājusi jaunu uzņēmuma valdi un valdes priekšsēdētāja amatā iecēlusi ar Zaļo un zemnieku savienību saistīto Luhsi, biznesa portālu "Nozare.lv" informēja ministrijā.

Šāds lēmums pieņemts, jo lidostā esot jāstrādā cilvēkiem, kuri spēj nodrošināt saimniecisku uzņēmuma darbību.

Valdes locekļu amatos iecelti Aldis Mūrnieks, Andis Damlics un Verners Lūsis. Visiem apstiprinātajiem valdes locekļiem esot darba pieredze vadošos amatos.

Līdz ar to no amatiem atsaukti Krišjānis Peters, Jānis Ķuzulis, Vents Balodis, Toms Nāburgs un Helēna Ruduša.

Satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZSS) norāda, ka uzņēmumā ir ieilgusi vairāku svarīgu jautājumu risināšana, kas kavē lidostas attīstību. Jaunajai valdei attiecīgi esot izvirzīti konkrēti uzdevumi. "Uzskatu, ka lidosta ir jāvada krīzes menedžeriem, un vienam no svarīgākajiem valsts infrastruktūras uzņēmumiem ir jāstrādā daudz efektīvāk nekā līdz šim," skaidro Augulis.

SM sagaida, ka jaunā vadība atrisinās ieilgušo konfliktu ar "airBaltic" jautājumā par lidostas maksām, piedāvās risinājumu jautājumam par lidostas paplašināšanos, lai nodrošinātu pasažieru komfortu un palielinātu aviokompāniju un lidojumu skaitu, kā arī, veicot iekšēju optimizāciju, panāks, ka uzņēmums strādā efektīvi un rentabli.

Luhse no 2010. gada janvāra līdz šim bijis Valsts darba inspekcijas (VDI) direktors. No 2009.gada bijis arī SIA "Lattelecom" Uzraudzības padomes loceklis. Vairākus gadus darbojies kā VAS "Latvijas Gaisa satiksme", VAS "Ceļu satiksmes drošības direkcija" un VAS "Elektronisko sakaru direkcija" padomes loceklis.

Piecus gadus, no 2000. līdz 2005.gadam, bijis ievēlēts arī par Starptautiskās lidaparātu īpašnieku un pilotu asociācijas Latvijas Nacionālās asociācijas prezidentu un valdes priekšsēdētāju.

Mūrnieks līdz šim bijis VAS "Latvijas Gaisa satiksme" valdes loceklis. Ilggadēja pieredze viņam ir arī kā SIA "Aviosabiedrība Liepāja" valdes loceklim un "Kurzemes Aerokluba" direktoram.

Damlics no 1992. līdz 2007.gadam ir strādājis dažādos amatos lidostā "Rīga", ieskaitot viceprezidenta un tehniskā direktora amatu.

Lūsis no 2008.gada ir bijis SIA "LSC Shipmanagement" valdes loceklis, iepriekš strādājis AS "Latvijas Kuģniecība" un SIA "Jūras servisa centrs".

Jauniecelto valdes locekļu pilnvaras ir spēkā no šā gada 16.decembra.

Svarīgākais