Rīgā būvēs jaunu autoceļu posmā Kranciema karjers-Slāvu aplis

Rīgas dome šodien ārkārtas sēdē nolēma būvēt jaunu ātrsatiksmes autoceļa E22 austrumu ievadu Rīgā - posmā "Kranciema karjers-Slāvu aplis".

Iecerēts izbūvēt jaunus tiltus, esošo autoceļu un dzelzceļa līnijas šķērsojumus, paralēlos ceļus, ielas un pieeju ar vairāku līmeņu pārvadiem.

Paredzēts izbūvēt autoceļa E22 trases ievadu Lubānas ielas virzienā. Rīgā ienākošo satiksmes plūsmu no autoceļa E22 iecerēts virzīt pa Deglava ielu un Lubānas ielu Slāvu apļa un Dienvidu tilta virzienā, kā arī perspektīvo Juglas ielu. Kravu pārvadājumus plānots galvenokārt novirzīt no autoceļa E22 uz autoceļu V35 Šķirotava-Saurieši un ievadīt Rīgā pa Granīta un Krustpils ielu.

Patlaban galvenā satiksmes plūsma starp Rīgu un Ogri tiek virzīta pa valsts galveno autoceļa A6 Rīga-Daugavpils-Krāslava-Baltkrievijas robeža-Pāternieki posmu E22. Pie ievada Rīgā Maskavas ielā šis posms ir regulāri pārslogots, un daudzie ievadi uz blakus esošā vietējā ceļu tīkla un no tā kavē vispārējo satiksmes plūsmu.

AS "Latvijas Valsts ceļi" plāno uzlabot austrumu autoceļa pieeju Rīgai automaģistrāles E22 trases posmā Kranciems-Slāvu aplis.

Ņemot vērā, ka šīs trases esošie autoceļu posmi daļēji ir fiziski nolietoti, noslogoti ar vietējo satiksmi un nespēj nodrošināt lētus, ērtus un drošus autopārvadājumus, nepieciešams izpētīt E22 trases uzlabošanas iespējas un izbūvēt vai rekonstruēt Eiropas standartiem atbilstošu ātrgaitas autoceļu šajā maršrutā.

Iepriekš ātrsatiksmes autoceļa E22 - austrumu ievada Rīgā - posma "Kranciema karjers-Slāvu aplis" būvniecību atbalstīja arī Pilsētas īpašuma komiteja, Pilsētas attīstības komiteja un Satiksmes un transporta lietu komiteja.

Latvijā

No šī gada oktobra Latvijā stāsies spēkā jauns regulējums, kas aizliegs izmantot vissezonas "M+S" riepas ziemas periodā, tā vietā nosakot nepieciešamību izmantot riepas, kas marķētas ar "kalns un sniegpārsliņa" simbolu. "Drošas braukšanas skolas" vadītājs Jānis Vanks skaidro, ka "kas der visam, neder nekam", uzsverot, ka vissezonas riepas nav pietiekami efektīvas Latvijai raksturīgajos sniega un ledus apstākļos, un ņemot vērā, ka riepu kvalitāte ir būtiska drošībai, jaunais regulējums ir atbilstošs un loģisks.

Svarīgākais