Rīgas domes Satiksmes un transporta komitejas deputāti šodien atbalstīja maršruta taksometru pasažieru pārvadājumu nodošanu pašvaldības SIA "Rīgas satiksme".
Visas Rīgas sabiedriskā transporta sistēmas organizāciju, tostarp satiksmi mikroautobusu tīklā, pašvaldības pārziņā plānots nodot no 2012.gada 1.janvāra - pašreizējie Rīgas domes līgumi ar privātfirmām par pasažieru pārvadājumiem maršruta taksometros beigsies nākamā gada 31.decembrī, un pēc tam tos nav plānots pagarināt.
Vienlaikus izmaiņas plānotas visā pilsētas sabiedriskā transporta sistēmā.
Izstrādāta koncepcija sabiedriskā transporta satiksmes organizācijai Rīgā, kas paredz, ka pasažieru mikroautobusu pārvadājumus varētu pārņemt "Rīgas satiksme", kam būs tiesības slēgt līgumus par maršruta taksometru apkalpošanu.
Līdz ar šīm pārmaiņām Rīga tikai iegūšot, jo esot plānots optimizēt ar satiksmes organizāciju saistīto pašvaldības institūciju darbu, uzskata Rīgas domes Satiksmes departamenta Pasažieru pārvadājumu pārvaldes priekšnieks Vitālijs Reinbahs.
Plānots izveidot jaunu, vienotu satiksmes vadības centru pašreizējam Rīgas pašvaldības sabiedriskajam transportam un maršruta taksometriem. Reinbahs pieļauj, ka pilsētas vietās, kur pasažierus nav izdevīgi apkalpot ar "Rīgas satiksmes" autobusiem, tos varētu aizstāt maršruta taksometru satiksme.
Patlaban ar pašvaldību par pasažieru pārvadājumiem maršruta taksometros noslēgti līgumi ar astoņiem uzņēmumiem, kuriem kopā ir aptuveni 240 mikroautobusi.
Galīgais lēmums par izmaiņām galvaspilsētas sabiedriskā transporta, tostarp maršruta taksometru, tīklā un organizācijā vēl būs jāpieņem Rīgas domes sēdē.
Latvijas Pasažieru autopārvadātāju asociācijas izpilddirektora vietnieks Imants Zālītis uzskata, ka sabiedriskā transporta sistēma Rīgā noteikti būtu jāsakārto, jo patlaban esot negodīga konkurence starp pašvaldības sabiedrisko transportu un komercpārvadātājiem, kas nevar piešķirt braukšanas atlaides atsevišķām sabiedrības grupām.
Saistībā ar plānotajām satiksmes organizācijas izmaiņām Rīgas domes opozīcijas deputāti no partijām "Jaunais laiks" (JL) un "Pilsoniskā savienība" (PS) pārmet pašvaldības vadībai, ka patlaban tai nav vīzijas par sabiedriskā transporta reorganizāciju.
Opozīcijas deputāti uzskata, ka šī varētu būt "kārtējā reize, kad būs redzams Rīgas domes vadības tipiskais darba stils: lēmums jau pieņemts un apspriešana tikai formāla".
"Eiropas Parlamenta un padomes regula par sabiedriskā pasažieru transporta pakalpojumiem, izmantojot dzelzceļu un autoceļus, uz kuru atsaucās Satiksmes departaments, pieņemta 2007.gada 23.oktobrī. Rodas jautājums, kāpēc tikai tagad sākta saruna par vērienīgām sabiedriskā transporta sistēmas izmaiņām," paudis PS Rīgas domes frakcijas priekšsēdētāja vietnieks Māris Puriņš. "Nav veikta tirgus izpēte, nav skaidrs, kādi būs ieguvumi."
Regula nosaka - sabiedriskā pasažieru transporta pakalpojumus varētu organizēt tā, lai tie vislabāk atbilstu sabiedrības vajadzībām, visām kompetentajām iestādēm saskaņā ar šajā regulā ietvertajiem nosacījumiem jāspēj brīvi izvēlēties sabiedrisko pakalpojumu sniedzējus, ņemot vērā mazo un vidējo uzņēmumu intereses.