Piektdien Rīgas lidostā Norvēģijas lidsabiedrības "Norwegian" pasažieru lidmašīna sākusi nolaišanos, kad uz skrejceļa vēl atradies kāds biznesa aviācijas lidaparāts, apstiprināja Civilās aviācijas aģentūras (CAA) un Latvijas Gaisa satiksmes (LGS) pārstāvji.
CAA pārstāvis Aivis Vincevs informēja, ka CAA ir saņēmusi ziņojumu no LGS, ka noticis incidents, kurā iesaistīts biznesa gaisa kuģis, kas pabeidza manevru - nobraukšanu no skrejceļa, un "Norwegian" lidaparāts, kas devās uz nolaišanos.
Biznesa gaisa kuģis ir mazāks, tāpēc arī tā ātrums ir mazāks. Ticis saņemts brīdinājums, ka starp abiem lidaparātiem ir pārāk maza distance, tāpēc pasažieru lidmašīna atkal palielinājusi augstumu un veikts otrs aplis pirms nolaišanās.
LGS pārstāvis Arnis Lapiņš norādīja, ka "Norwegian" lidmašīna, kas lidojusi no Oslo, gājusi uz nosēšanos, bet iepriekšējā lidmašīna pārāk lēni atbrīvojusi skrejceļu.
Viņš skaidroja, ka šādā situācijā dispečeram ir pienākums laist lidmašīnu uz otru nolaišanās apli, kas arī izdarīts. Lapiņš uzsvēra, ka tā ir standarta rīcība šādā situācijā, viss ir ticis izdarīts savlaicīgi un nav bijis nekas bīstams.
Gan Lapiņš, gan Vincevs uzsvēra, ka situācija nav bijusi tuvu sadursmei, un viss ir noticis atbilstoši procedūrām. LGS atbilstoši procedūrai veiks iekšējo izmeklēšanu, un arī CAA situāciju izskatīs.
Konkrētā reisa pasažiere, kura vēlējās palikt anonīma, aģentūrai LETA pastāstīja, ka lidmašīna sākusi nolaišanos un, tuvojoties skrejceļam, lidaparāts ļoti strauji pacēlies augšup. Pilots paziņojis, ka lidmašīna ir spiesta veikt "atkārtotu apli" un turpmāka informācija sekos. Pēc pāris minūtēm pilots informējis, ka pasažieriem nevajag uztraukties, jo uz skrejceļa atradies cits lidaparāts, bet tagad lidmašīnai atļauts nolaisties.
Lai arī pacelšanās manevrs bijis ļoti straujš, tuvumā esošie pasažieri ārēji panikas pazīmes nav izrādījuši, norādīja pasažiere.