Pārmarķētas Čaka ielas transporta joslas; kā tagad ir organizēta satiksme?

© Vladislavs Proškins/F64

Rīgā Marijas un Čaka ielā pabeigta transportlīdzekļus braukšanas joslu pārmarķēšana, informēja Rīgas domes Komunikācijas pārvalde.

Turpmākā satiksmes organizācija Čaka ielā paredz, ka virzienā no centra ir sabiedriskā transporta josla un autotransporta josla, savukārt virzienā uz centru ir kopēja josla autotransportam un sabiedriskajam transportam, un viena velojosla.

Jaunā satiksmes organizācija Čaka un Marijas ielā stājās spēkā ar 1.septembri.

Kā informē "Rīgas satiksme", esot vērojami uzlabojumi sabiedriskā transporta kustībā. Šajā laika periodā samazinājies sabiedriskā transporta kavējumu skaits.

Vietās, kur nav ierīkota velo infrastruktūra, atbilstoši normatīviem, velosipēdistiem pa ceļu ir jāpārvietojas vienā rindā - tuvāk braukšanas joslas labajai malai. Savukārt, braucot pa ietvi, ir jāpārvietojas tādā ātrumā, kas neapdraud satiksmes drošību un gājējus.

Rīgas mēra Mārtiņa Staķa pārstāvētā frakcija "Par/Progresīvie" (PP) koalīcijas partneriem "pieprasījusi saglabāt" abas velojoslas Čaka ielā līdz 1. novembrim, aģentūru LETA informēja frakcijā.

Frakcija aicinājusi šonedēļ sasaukt Satiksmes un transporta lietu komitejas ārkārtas sēdi, lai izvērtētu jūlijā komitejas pieņemtā lēmuma izpildi saistībā ar satiksmes organizāciju Aleksandra Čaka un Krišjāņa Barona ielās.

12.jūlijā tika uzdots līdz 1.septembrim izstrādāt veloinfrastruktūras uzlabojumus Barona ielā, lai nodrošinātu ērtu pārvietošanās ceļu Čaka ielas velojoslas vietā.

PP politiķi uzskata, ka nav saņēmuši visas atbildes par veiktajiem darbiem, tādēļ aicina izskatīt šo jautājumu ārkārtas komitejas sēdē, "lai saņemtu skaidras atbildes un paredzētu risinājumus skolēnu drošības uzlabošanai".

Šie risinājumi esot svarīgi, lai pēc ilgstoša skolas gaitu pārtraukuma uzlabotu drošību Rīgas ielās. Ņemot vērā bērnu un jauniešu atgriešanos pilsētas satiksmē, nepieciešams pēc iespējas izslēgt traģisku negadījumu iespējas, teikts politiķu paziņojumā.

"Esam saņēmuši trauksmes zvanus no centra iedzīvotājiem, centrā dzīvojošajiem vecākiem, kā arī skolu pārstāvjiem, kuri uzsver bērnu drošības aktualitāti, bērniem dodoties uz skolu ar velosipēdu vai kājām," apgalvo PP frakcija.

"Ņemot vērā paredzamos satiksmes izaicinājumus", frakcija rosina pagarināt divu velojoslu atrašanos Čaka ielā līdz šī gada 1.novembrim, līdz tam sagatavojot paredzētos risinājumus Barona ielā.

Papildus tiek aicināts ieviest 30 kilometru stundā atļautā braukšanas ātruma ierobežojumu pie skolām, lai mazinātu nopietnu negadījumu iespējamību.

Kā ziņots, saskaņā ar komitejā lemto, no 1.septembra Čaka ielā satiksmi bija plānots organizēt pa divām autotransporta joslām, vienas sabiedriskā transporta joslas un vienas velojoslas centra virzienā. Iepriekš partija "Progresīvie" šo lēmumu nosauca par pagaidu kompromisu.

Komitejas lēmums arī paredzēja Krišjāņa Barona ielas pārveidi, lai tā kļūtu par pilnvērtīgu ielu gājējiem, velosipēdistiem un tramvaja satiksmei.

Latvijā

Ja standarta dienā traumpunkta apmeklētāju skaits ir aptuveni 60 līdz 70, tad ziemas periodos, it sevišķi slidenajā laikā, tas var sasniegt 100 un pat vairāk pacientu, norāda Traumatoloģijas un ortopēdijas slimnīcas (TOS) galvenais ārsts Andris Džeriņš.

Svarīgākais