Svinīgi sāks "Rail Baltica" dzelzceļa pārvada būvniecību Lāčplēša ielā

© f64.lv, Kaspars Krafts

Šodien svinīgi sāks dzelzceļa projekta "Rail Baltica" pārvada būvniecību Lāčplēša ielā, Rīgā, informē Satiksmes ministrija.

Pasākumā projektā iesaistītās puses prezentēs paredzētās izmaiņas Lāčplēša ielā un ilgtermiņa ietekmi uz pilsētu un tās iedzīvotājiem.

Pasākumā piedalīsies Satiksmes ministrijas Dzelzceļa politikas un infrastruktūras departamenta direktors Kārlis Eņģelis, Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Vilnis Ķirsis (JV), SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris, AS "RB Rail" Stratēģiskās sadarbības un komunikācijas departamenta vadītājs Ģirts Bramans, kā arī pilnsabiedrības "BeReRIX", kurā ietilpst Beļģijas būvnieks "BESIX Group", Latvijas būvkompānija "Rere Būve" un Itālijas būvuzņēmums "Rizzani de Eccher", iesaistīto pušu attiecību vadītājs Andis Linde.

Pasākums sāksies plkst.11.

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka "Rail Baltica" dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026.gadā.

Latvijā

Pēc Donalda Trampa uzvaras ASV prezidenta vēlēšanās un pirmajām ziņām par tehnoloģiju gigantu dibinātāja Īlona Maska izredzēm nokļūt ASV prezidenta administrācijas vadībā lietotāji masveidā sāka pamest Maskam piederošo “X” platformu. Jaunā platforma “Bluesky”, kas ir ļoti līdzīga kādreizējam “Twitter”, tagad piesaista miljoniem jaunu lietotāju. “Neatkarīgās” žurnālistu raksti un portāla NRA ziņas tagad ir lasāmas arī šajā platformā.