Otrdienas vakarā Rīgā aptuveni 50 cilvēku bija pulcējušies Aleksandra Čaka ielā, lai apvienības "Pilsēta cilvēkiem", Rīgas Centra attīstības biedrības un Avotu apkaimes biedrības rīkotajā piketā iebilstu pret Čaka ielas velojoslu likvidēšanu, novēroja aģentūra LETA.
Apvienības "Pilsēta cilvēkiem" valdes priekšsēdētājs Mihails Simvulidi aģentūrai LETA sacīja, ka lēmums par velojoslu dzēšanu bijusi kļūda, ņemot vērā, ka pa ielu pārvietojas arī liels skaits velosipēdistu, kuriem šobrīd atlikšot vien pārvietoties pa gājēju ietvi. Viņa ieskatā, velojoslas nepieciešamas abās Čaka ielas pusēs, vienlaikus nodrošinot priekšroku sabiedriskajam transportam, ko varētu panākt, samazinot automašīnu plūsmu un nodrošinot labāku tās kontroli.
"Mēs uzskatām, ka velosipēdistiem ir jābūt drošai iespējai pārvietoties pa jebkuru ielu, jo uz jebkuras ielas ir dzīvojamās mājas, biroji, veikali un kafejnīcas, un cilvēkiem ir jānokļūst, kur viņiem ir jānokļūst," sacīja apvienības valdes priekšsēdētājs.
Pēc viņa paustā, saglabājot velojoslas uz Čaka ielas, mazinātos troksnis un sastrēgumi, kā arī uzlabotos gaisa kvalitāte.
Lūgts vērtēt, vai potenciāli gājējiem paredzēto ietvju sašaurināšana varētu atrisināt esošo situāciju, Simvulidi norādīja, ka ietves platums tomēr nav vienmērīgs visās Čaka ielas daļās, turklāt ietves sašaurināšanai būtu nepieciešama pilna pārbūve un papildu finanšu līdzekļi. Arī kāds cits piketa dalībnieks aģentūrai LETA norādīja, ka tas noteikti nebūtu saskatāms kā risinājums, atstājot gājējus "pabērna lomā".
Kāds piketa dalībnieks un vietējais iedzīvotājs aģentūrai LETA stāstīja, ka ieradies uz piketu, lai "šāda velojoslu dzēšana netiku pieņemta par normu". Pēc viņa sacītā, ieviešot velojoslas, lai gan tas tika izdarīts ātri, vienlaikus arī netika ņemta vērā satiksmes plūsma un luksofori tika atstāti iepriekšējos režīmos, tādējādi sablīvējot satiksmi. Ja šīs darbības būtu veiktas pārdomāti, velojoslas, viņaprāt, varētu palikt.
Pēc viņa paustā, riteņbraucēju kultūras attīstības ziņā Čaka ielas eksperiments esot bijis veiksmīgs, jo velojoslu patiesi izmantojis liels skaits braucēju.
Piketa mērķis bija paust nostāju saistībā ar Čaka ielā plānotajām velojoslu izmaiņām.
Velojoslas eksperiments Čaka ielā ir ildzis nepilnu gadu - kopš pērnā rudens. Tā laikā uz ielas tika izveidotas divas velojoslas, būtiski sašaurinot brauktuves un veidojot garākus autotransporta sastrēgumus. Projektam trūka atbalsta ielas uzņēmēju vidū, turklāt arī nebija viennozīmīga atbalsta iedzīvotāju vidū, attiecīgi Satiksmes un transporta lietu komiteja lēma eksperimentu pārtraukt un satiksmes organizāciju ielā modificēt.
Saskaņā ar komitejā lemto, no 1.septembra Čaka ielā satiksmi būtu jāorganizē pa divām autotransporta joslām, vienu sabiedriskā transporta joslu virzienā prom no centra un vienu velojoslu centra virzienā. Komitejas lēmums arī paredzēja Krišjāņa Barona ielas pārveidi, lai tā kļūtu par pilnvērtīgu ielu gājējiem, velosipēdistiem un tramvaja satiksmei.
Tikmēr "Pilsēta cilvēkiem" uzskata, ka "kārtīgs eksperiments" neesot sanācis, jo iela eksperimenta laikā neesot tikusi labiekārtota, "tajā netika uzstādīti soliņi, velonovietnes, atkritumu tvertnes". Apvienība arī pārmet, ka eksperimenta izvērtēšanā esot izmantota nepatiesa statistika.