Rīgas mērs Mārtiņš Staķis (PP) cer, ka gada laikā tiks uzbūvēts gājēju un velosipēdistu tilts pār Kīleveina grāvi, kas savienos Mūkusalas biznesa centru un Latvijas Universitātes (LU) Akadēmisko centru.
Saskaņā ar Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta plāniem, minētajā vietā varētu tikt uzbūvēts aptuveni 30 metrus garš un 5,5 metrus plats gājēju un velosipēdu tilts, uz kura būtu atsevišķa josla gājējiem un divas joslas velosipēdistiem.
Tiltam un pievedceļam tiks izbūvēts apgaismojums, sekmējot komfortablus pārvietošanās apstākļus un sociālo drošību. Tāpat tiks nodrošināta vides pieejamība cilvēkiem ar īpašām vajadzībām.
Vienlaikus tiks labiekārtota teritorija ap tiltu pašvaldības īpašumā, iepretim LU Zinātņu mājai.
Kā aģentūru LETA informēja Rīgas domes Komunikācijas pārvaldē, tilts nepieciešams, jo šobrīd norisinās aktīva Pārdaugavas projektu attīstība. Tostarp jāmin Latvijas Nacionālā bibliotēka, projekts "Rail Baltica" Torņakalna apkaimē, LU Akadēmiskā centra izaugsme, kā arī straujā jaunu biroju un dzīvojamo ēku projektu attīstība.
Pēc LU Akadēmiskā centra attīstības nākamo kārtu īstenošanas Torņakalna teritorijas būtiski palielināsies lietotāju skaits, sasniedzot līdz pat 15 000 jaunus lietotājus, bet kopumā ar LU personālu veidojot līdz pat 22 000 lietotāju. Līdz ar to nepieciešams risināt transporta infrastruktūras attīstības jautājumus, nodrošinot ērtus savienojumus starp attīstības centriem un sabiedrisko transportu.
Tāpat nepieciešams galvaspilsētā attīstīt transporta infrastruktūru, izmantojot vispārējo mobilitātes principu, kur prioritāte noteikta gājējiem un velosipēdistiem. Ņemot vērā strauji pieaugošo velosipēdistu skaitu Rīgā, gājēju un velosipēdistu tilts pāri Kīleveina grāvim nodrošinātu attīstības centru savstarpējo sasaisti.
Patlaban Torņakalna teritorijā arī nepieciešams uzlabot sabiedriskā transporta pieejamību. Līdz ar to nepieciešami papildu pasākumi, lai nodrošinātu teritorijas integrāciju pilsētas sabiedriskā transporta maršrutu tīklā.
Darba sanāksmē piedalījās gan Rīgas domes, gan Latvijas universitātes, gan biznesa centra pārstāvji.
Klātesošie atzīmēja šī tilta simbolisko nozīmi, savienojot zināšanas ar biznesu, kas esot nosacījums labklājībai.
Savukārt funkcionāli šis tilts esot ļoti nozīmīgs savienojums ar Ziepniekkalna veloceliņu, kura būvniecībai drīz jāsākas ar plānoto Mūkusalas promenādi.
Kā skaidroja Pilsētas attīstības departamenta direktore Ilze Purmale, projekta īstenošana, ja finansējums projekta īstenošanai tiks piešķirts, tad aptuveni gada laikā to varētu īstenot.
Septembrī tiks pabeigts darbs pie konstruktīvo risinājumu un priekšlikumu izstrādes, tiks sagatavots darba uzdevums iepirkuma procedūrai projektēšanai un būvniecībai. Pēc tam viss būs atkarīgs no finansējuma esamības. Kopumā projekta īstenošanai varētu būt nepieciešami līdz aptuveni miljonam eiro, paredzot ne tikai tilta būvniecību, bet arī apkārtējās teritorijas sakārtošanu un šķērsojumu izveidi pāri Jelgavas ielai.
Kīleveina grāvis ir Daugavas attekas posms Torņakalna apkaimē, kas savienojas ar Mazo Daugavu. Līdz 19. gadsimtam Kīleveina grāvis atdalīja Mūkusalu un Bieķensalu no Daugavas kreisā krasta. Ūdenstilpnes garums ir 2,7 kilometri, bet baseina platība ap 27 kvadrātkilometriem.
Kā ziņots, šodien notika darba sanāksme par tiltu pār Kīleveina grāvi. Paredzēts, ka jaunais tilts ļaus ērti nokļūt no Mūkusalas promenādes uz LU Akadēmiskā centra mācību korpusiem un topošajām kopmītnēm.
Darba sanāksmē piedalījās Staķis, Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks satiksmes un attīstības jautājumos Vilnis Ķirsis (JV), Rīgas domes Pilsētas attīstības komitejas priekšsēdētāja Inese Andersone (JV), Latvijas Universitātes rektors Indriķis Muižnieks, Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta direktore Ilze Purmale un SIA "Mūkusalas Biznesa Centrs" līdzīpašnieks Klāvs Vasks.