Rīgas dome pārtrauc vairāku hosteļu ekspluatāciju

 
©Pixabay

Rīgas dome pārtraukusi vairāku hosteļu ekspluatāciju Rīgā, mikroblogošanas vietnē "Twitter" norāda Rīgas domes priekšsēdētājs Mārtiņš Staķis (PP).

Viņš informē, ka Rīgas pašvaldības policijas un būvvaldes kopīgo reidu rezultātā ēkā Marijas ielā 1 7., 9. un 19. dzīvoklī pārtraukta telpu ekspluatācija.

Visos dzīvokļos bija ierīkoti "hosteļi". Sākti arī administratīvie procesi.

Savukārt Strūgas iela 2A ir izpildīta prasība pārtraukt telpu ekspluatāciju.

Kā norāda Staķis, esot sākta pārbaude Martas ielas hostelī.

LETA jau ziņoja, ka ugunsgrēkā nelikumīgajā hostelī Merķeļa ielā 8 gāja bojā astoņi cilvēki. Glābēji evakuēja 24 cilvēkus. No tiem slimnīcā vidēji smagā stāvoklī nogādāti seši cietušie.

Lai novērstu traģisku nelaimju atkārtošanos nelegālās naktsmītnēs vai izklaides vietās, šodien tika sasaukta pirmā starpinstitucionālā darba grupa, kurā darbojas pārstāvji no Iekšlietu ministrijas, Valsts policijas, Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta, Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta, Valsts ieņēmumu dienesta, Veselības inspekcijas, Viesnīcu un restorānu asociācijas, Rīgas pašvaldības policijas, Rīgas pilsētas būvvaldes un citām pašvaldības struktūrām.

Šodien uz pirmo sēdi sanāca pēc Rīgas domes priekšsēdētāja Mārtiņa Staķa (PP) ierosinājuma izveidotā starpinstitūciju darba grupa, kuras uzdevums ir izvērtēt iespējas operatīvāk rīkoties, lai izbeigtu potenciāli bīstamu un nelegālu naktsmītņu vai izklaides vietu darbību.

Darba grupa apsprieda iespējas veikt izmaiņas likumdošanā un esošajā sistēmā, lai šādu gadījumu būtu mazāk. Tika uzsvērts, ka uzmanība jāpievērš ne tikai nelegālām viesnīcām un hosteļiem, bet arī pakalpojumu sniegšanas un izklaides vietām, jo daudzviet pasaulē tajās notiek traģiski negadījumi.

Amatpersonas diskutēja par iespējām veikt izmaiņas Administratīvā procesa likumā un ieviest jaunus piespiedu izpildes līdzekļus, kā arī piespējas pilnveidot starpinstitucionālo sadarbību starp iestādēm un uzlabot kārtību administratīvā akta piespiedu izpildes nodrošināšanai. Tāpat tika runāts par iespējām uzlabot piekļuvi informācijai un paplašināt iespējas nodot iegūto informāciju citiem dienestiem, kas patlaban ne vienmēr ir iespējama, piemēram, izveidojot vienotu platformu.

Darba grupa vienojās sagatavot un apkopot katras institūcijas priekšlikumus informācijas apmaiņas uzlabošanai. Nākamā sēde varētu notikt 7.maijā.

 

Ko Tu domā par citu lasītāju komentāriem? Izsaki savu viedokli!