"Rīgas satiksmē" pēc reorganizācijas samazināts direktoru skaits no 13 uz sešiem

Pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" noslēgusies reorganizācija, kuras gaitā visbūtiskākās izmaiņas notikušas uzņēmuma pārvaldes struktūrā, tostarp samazināts direktoru skaits no 13 uz sešiem.

"Rīgas satiksmes" preses sekretārs Viktors Zaķis aģentūru LETA informēja, ka jūnijā sāktā reorganizācija patlaban esot veiksmīgi pabeigta un no 1.novembra uzņēmums strādā saskaņā ar jauno struktūru.

Turpmāk uzņēmuma ekspluatācijas direktors būs Jānis Dziedātājs, tehniskā atbalsta direktors - Ingvars Šnikvalds, infrastruktūras uzturēšanas un attīstības direktors - Igors Volkinšteins, finanšu direktore - Tamāra Dāvidsone, administratīvo resursu pārvaldības direktore - Elīna Epalte-Drulle, bet pakalpojumu attīstības un pārdošanas direktors būs Igors Žagars. Direktori uzņēmuma valdē nestrādās.

Uzņēmumā samazināts struktūrvienību un darbinieku skaits, centralizētas funkcijas, kā arī optimizēti un elektronizēti procesi, kā rezultātā tikšot panākts1,2 miljonu latu ietaupījums gadā. Vadošo darbinieku skaits samazināts, apvienojot struktūrvienības, savukārt uzņēmuma darba efektivitāte palielināta, likvidējot struktūrvienības, funkcijas pārdalot struktūrvienībām ar analogām funkcijām, kā arī samazinot vietnieku skaitu, informēja Zaķis.

SIA "Rīgas satiksme" reorganizācija veikta, pamatojoties uz iepriekš veikto funkcionālo auditu, kas paredzēja būtisku uzņēmuma vidējās un augstākās vadības reorganizāciju un procesu uzlabošanu.

Uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Leons Bemhens norādījis, ka pēc reorganizācijas "palikušas vēl dažas sīkas nepadarītas lietas, taču tās neatsaucas uz kopējo lēmumu no 1.novembra strādāt saskaņā ar jauno struktūru".

"Lai gan reorganizācija uzņēmumā tiešā veidā neietekmē mūsu klientus, esmu pārliecināts, ka uzlabotās savstarpējās sadarbības rezultātā neizbēgami ieguvumi būs arī mūsu sniegtajiem pakalpojumiem un tātad arī pasažieriem," paudis "Rīgas satiksmes" valdes priekšsēdētājs.

Pēc funkcionālā audita veikšanas "Rīgas satiksme" paredzēja likvidēt 175 štata vietas, tostarp 15 augstākā līmeņa vadītāju amatus.

Funkcionālo auditu veica kompānija SIA "PricewaterhouseCoopers". Audita veikšana pagājušajā gadā izmaksāja 19 000 latu, bet šogad 26 000 latu, tātad kopējās audita izmaksas bijušas 45 000 latu. Bemhens iepriekš uzsvēra, ka audits noteikti ir atmaksājies, jo rasta iespēja ietaupīt 1,2 miljonus latu.

Reorganizācijas rezultātā tramvaju depo Tipogrāfijas ielā turpinās strādāt pasīvajā režīmā - tajā tiks turēti tramvaji, kas nodoti remontā, netiek aktīvi izmantoti ikdienā vai arī ir savu laiku nokalpojuši un tiek turēti rezerves daļu izmantošanai.

SIA "Rīgas satiksme" dibināta 2003.gada 20.februārī, apvienojoties autobusu parkiem "Imanta" un "Tālava". 2005.gadā uzņēmumam tika pievienota Tramvaju un trolejbusu pārvalde, Rīgas autostāvvietas un Rīgas domes autobāze. Patlaban uzņēmumā strādā 4 800 darbinieku.

Latvijā

Jebkura Krievijas agresija pret NATO dalībvalsti tai izmaksās ļoti dārgi, Latvijas Ārpolitikas institūta (LĀI) rīkotajā diskusijā "Veidojot aizsardzības un drošības nākotni" uzsvēra Ārlietu ministrijas valsts sekretārs Andžejs Viļumsons.