Rīgas jauniešus aicina piedalīties patriotiskā piedzīvojumu spēlē

Ikviens Rīgas jaunietis, kuram svarīga Latvijas un Rīgas vēsture, brīvības cīņas, kurš gatavs piedzīvojumiem un spraigām sacensībām brīvā dabā, tiek aicināts mobilizēties komandās un pieteikties patriotiskai piedzīvojumu spēlei „Jaunie Rīgas sargi: Rīgas hronikas”.

Spēle notiks šī gada 11. novembrī, Lāčplēša dienā, Rīgā, Spīķeru kvartālā un tā apkārtnē. Divdesmit Rīgas jauniešu komandas tiks apmācītas darbnīcās un aktīvā piedzīvojumu misijā „Nosargā Rīgu!” ar uzdevumiem apgūt un izdzīvot 1919. gada Brīvības cīņas – Rīgas nosargāšanu no Bermonta karaspēka. Komandām līdzi dzīvos un pasākumu vadīs grupas „Gainfast” solists, radio raidījumu vadītājs Kaspars Zlidnis.

Projekta „Rīgas hronikas” ideja ir, izmantojot neformālās izglītības metodes, organizēt izglītojošu piedzīvojumu spēli jauniešiem no dažādām sociālām un etniskām grupām Rīgā ar mērķi saistošā, atraktīvā un iesaistošā veidā izglītot par Latvijas vēsturi, simboliem, politiku un līdzdalību, kā arī dažādiem lietderīgiem brīvā laika pavadīšanas veidiem. Tādejādi tiks veicināta dažāda veida sociālo grupu jauniešu savstarpējā sadarbība, patriotiskā audzināšana, izpratne par demokrātisku sabiedrību, veidota un stiprināta pilsoniskā apziņa un identitāte uz kopīgu vērtību pamata, kā arī veicināta pilsoniskā līdzdalība un sabiedrības integrācija.

Spēles starplaikā plānota vēsturisku filmu demonstrēšana, sildīšanās pie Spīķeru ugunskuriem un Rīgas nosargāšanas kauju rekonstrukcija sadarbībā ar organizāciju „Redut”.

Lai piedalītos spēlē, ir jāizveido sešu jauniešu komanda (3 zēni un 3 meitenes) vecumā no 14 līdz 19 gadiem, jāreģistrējas mājas lapā www.rigashronikas.lv, atbildot uz jautājumiem par Rīgas atbrīvošanu, kā arī aprakstot savu motivāciju piedalīties spēlē.

Projekts „Rīgas hronikas” tiek realizēts ar Rīgas domes Izglītības, kultūras un sporta departamenta Sabiedrības integrācijas programmas finansiālu atbalstu un to organizē biedrība „Media gids”.

Latvijā

Vācijas interneta tirdzniecības uzņēmums "Zalando" trešdien paziņoja, ka grasās iegādāties konkurentu "About You" par 1,1 miljardu eiro, lai radītu Eiropas platformu, kas spētu labāk konkurēt ar Ķīnas interneta tirdzniecības milžiem.