Brasas tilta pārbūvei nepieciešami 12 miljoni eiro

© f64.lv, Dmitrijs Suļžics

Brasas tilta pārbūvei Rīgas domei nepieciešami 12 miljoni eiro, liecina Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas deputātiem iesniegtā informācija.

Šie līdzekļi tiks prasīti no Rīgas domes konsolidētās investīciju programmas. Finansējums tiek gūts 15% apmērā no pašvaldības budžeta, bet 85% būs aizņēmums.

Plānots, ka 2021.gadā projekta īstenošanai būs nepieciešami 6 miljoni eiro, 2022.gadā - 5 miljoni eiro, bet 2023.gadā - 1 miljons eiro.

Šodien Satiksmes un transporta lietu komitejas deputāti atbalstīja līdzekļu pieprasīšanu no Investīciju programmas nākamajam gadam.

Kā ziņots, Brasas tilta būvdarbi apstājās 2019.gada maija sākumā, jo remontdarbu laikā tika atklāti apbedījumi, kuru dēļ darbi objektā tika apturēti.

Uzsākot pārbūvi, atbildīgie ierēdņi arī konstatēja, ka pārvada atjaunošanas projekts izstrādāts tā, ka pēc remontdarbu veikšanas tilta nestspēja nebūtu pietiekama, lai pār to pārvietotos zemās grīdas tramvaji.

Tā rezultātā domes vadībai bija jāizšķiras - tiltu būvēt pilnībā no jauna vai arī papildināt esošo būvprojektu.

Dome izšķīrās pārbūvi turpināt esošās būvatļaujas ietvaros, kas nozīmē, ka darbus turpinās "Kauno tiltai". Tomēr pašvaldības un būvnieku starpā radās domstarpības, jo pašvaldības ieskatā, būvnieki piedāvājuši tilta sagatavošanās darbus veikt par ievērojami lielāku summu, nekā reāla tirgus situācija. Tā rezultātā trīs reizes tika veikta tirgus cenu aptauja.

Savukārt stājoties amatā jaunajai domei, Rīgas mērs Mārtiņš Staķis (APP) paziņoja, ka būtiski jāmaina veids, kā Rīgas domes Satiksmes departaments organizē Brasas un Deglava tiltu rekonstrukciju.

Domes vadību neapmierināja skaidrojumi par to, kāpēc iekavējušies termiņi un pieaugušas izmaksas Brasas un Deglava tilta rekonstrukcijas projektos.

Deglava tilta rekonstrukcijas izmaksas pieaugušas no sākotnēji plānotajiem 5,2 miljoniem līdz aptuveni 14 miljoniem eiro. Departaments solīja iekavēto projektu pabeigt līdz 2021.gada 1.septembrim.

Savukārt Brasas tilta gadījumā aktīvie darbi apstājušies bez skaidrības par projekta nākotni. Satiksmes departamenta vadība solīja projektu pabeigt līdz 2023.gada maijam.

Brasas pārvads pār dzelzceļu uzbūvēts un nodots ekspluatācijā 1959.gadā un līdz šim būtiski pārbūves darbi nav veikti.

Latvijā

Pēc intensīviem nokrišņiem Kurzemes upēs strauji paaugstinās ūdenslīmenis, tādēļ vairāku upju baseinos applūdīs palienes un zemākās vietas, aģentūru LETA informēja Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta (VUGD) operatīvais dežurants Eduards Musatovs.

Svarīgākais