Mikroautobusiem Rīgā saskaņos maršrutus

Nākamgad beigsies pašreizējais līgums starp privātajām mikroautobusu kompānijām un Rīgas domi (RD). Tāpēc RD Satiksmes departaments kopā ar visām komercpārvadājumu kompānijām meklē iespējas, kā uzlabot komercpārvadājumus, – nepieciešams vienots koordināciju centrs, sistēma un apmācība šoferiem, kā arī video vai globālās pozicionēšanas sistēmas transportlīdzekļos.

RD Satiksmes departamenta pasažieru pārvadājumu pārvaldes priekšnieks Vitālijs Reinbahs uzskata, ka mazas ietilpības autobusi pasažieru pārvadājumos vienmēr būs ļoti pieprasīti: "99 procenti, ka maršruta taksometri paliks, bet tiem jābūt koordinētiem no viena centra, ar saskaņotiem maršrutiem." RD ir izveidota darba grupa, kas līdz 1. decembrim izstrādā plānu.

"Pašlaik visi [astoņi] Rīgas komercpārvadātāji ir apvienojušies. Dalāmies ar pieredzi, ko darīt, lai nepazaudētu klientus un uzlabotu apkalpošanu," atklāj Rīgas reģionālā regulāro autobusu komercpārvadājumu nozares darba devēju organizācijas valdes priekšsēdētāja vietniece Anita Pakalniece.

"Traģiskais negadījums ar sievieti, kura izkrita no mikroautobusa un no traumām nomira, bija kā grūdiens, kas lika izvērtēt mūsu iespējas," ir atklāta A. Pakalniece. Tas licis saprast, ka pirmām kārtām nepieciešami vienoti darba kārtības noteikumi.

Arī SIA Korts valdes loceklis Igors Krasovskis uzskata, ka vajadzētu kopīgu datubāzi un sistēmu. "Lai šoferiem būtu kādi sertifikāti vai dokumenti, jo daudzi staigā no vienas kompānijas uz citu. Darba devējs nevar zināt, kāpēc viņš aizgāja no iepriekšējās. Jābūt kaut kādai kontrolei par šiem cilvēkiem," pārliecināts ir SIA Korts valdes loceklis. Viņš piebilst, ka vajadzētu izmantot arī globālās pozicionēšanas sistēmu.

"Treknajos gados ņēmām jebkuru, lai tikai viņš strādātu. Tas ļoti iegrieza mūsu nozarei," stāsta A. Pakalniece. Bieži vien 50–60% auto neizbrauca maršrutos, jo trūka autovadītāju. Pašlaik situācija ir citāda, tomēr ne visu šoferu darbs apmierina pasažierus.

Uzņēmēji situāciju cenšas uzlabot. Piemēram, pašlaik mikroautobusu šoferiem soda nauda ir trīskāršota. Ir arī iekšējā kontrole – slepenie braucēji. Kāds stāv brauktuves malā un novēro vai filmē. "Alga ir tikpat liela kā premiālā piemaksa, kuru var neizmaksāt," uzskata A. Pakalniece. Viņa piebilst, ka šoferi nekādā gadījumā nedrīkst pasažierim neizdot biļeti, nerunāt latviski vai pildīt darba pienākumus, tērpušies treniņbiksēs.

Latvijā

Latvijā gadā ir 12 papildu brīvdienas (Lieldienās, Jāņos, Latvijas Republikas Neatkarības atjaunošanas dienā, Latvijas Republikas Proklamēšanas dienā, Darba svētkos, Ziemassvētkos un Jaungadā). Lielākā daļa cilvēku, izņemot darbaholiķus, labprāt iegūtu vēl pāris papildu brīvdienas, piemēram, Lāčplēša dienu un 15. augustu. Arī darba nedēļa varētu būt īsāka. Ekonomisti gan krata pirkstu – papildu brīvdienas Latvijai izmaksājot dārgi.

Svarīgākais