Rīgas domes Satiksmes departaments informē, ka uzsākta dzelzsbetona pāļu dzīšana satiksmes pārvadam pār dzelzceļa līniju Rīga–Skulte. Pārvada remontdarbus plānots pabeigt 2022. gadā, un tā izbūve būtiski samazinās sastrēgumu veidošanos maģistrālajās Sarkandaugavas ielās un pie dzelzceļu pārbrauktuves.
“Rīga - Skulte satiksmes pārvada izbūve ir viens no nozīmīgākajiem pēdējo gadu galvaspilsētas infrastruktūras attīstīšanas objektiem. Pārvada izbūve ievērojami atvieglos transporta plūsmu uz Sarkandaugavas dzelzceļa pārbrauktuvēm, uzlabos tuvāko apkaimju iedzīvotāju pārvietošanās iespējas un satiksmes drošību, kā arī ilgtermiņā veicinās visaptverošas un integrētas satiksmes infrastruktūras attīstību un tranzīta kravu transporta plūsmas novirzīšanu no pilsētas centra un Sarkandaugavas,” uzsver departamenta direktors Vitālijs Reinbahs.
Šajā būvniecības sezonā plānots kopumā iedzīt 1200 dzelzbetona pāļus satiksmes pārvadam. Pārvada trases kopējais garums būs nepilns kilometrs jeb 770 metri ar četrām kustības joslām starp Viestura prospektu un Tvaika ielu. Projekta realizācijā tiks izbūvēti un sakārtoti visi jaunajai trasei pieguļošie Sarkandaugavas krustojumi un pievedceļi. Tāpat pārvada izbūves projekts paredz arī gājēju un velobraucēju pārvietošanās uzlabojumus - Viestura prospekta posmā no Meža prospekta līdz dzelzceļa stacijai „Mangaļi” tiks izveidots veloceļš. Būtisks ieguvums projekta īstenošanā ir arī kravas tranzīta plūsmas novirzīšana no centra rajoniem.
Pārvada Rīga-Skulte izbūvi Sarkandaugavā veiks piegādātāju apvienību “OTC,” kurā ir apvienojušies trīs būvnieki - SIA “Binders,” AS “LNK Industries” un AS “Latvijas tilti”.
Plānotās pārvada izmaksas ir 45,4 miljoni eiro. No tām Eiropas Savienības Kohēzijas fonda finansējums 27,15 miljoni eiro, Latvijas valsts budžeta dotācija - 1 miljonu eiro, savukārt pārējais ir pašvaldības finansējums.