Iedzīti pirmie Sarkandaugavas tilta pāļi

Attēlam ir ilustratīva nozīme © Gints Ivuškāns/F64

Iedzīti pirmie nozīmīgā satiksmes mezgla - Sarkandaugavas tilta - pāļi, informē Rīgas domes Satiksmes departamentā.

Tilta būvdarbus plānots pabeigt 2022.gadā, un tā izbūve būtiski samazinās sastrēgumu veidošanos maģistrālajās Sarkandaugavas ielās un pie dzelzceļa Rīga-Skulte pārbrauktuves.

Satiksmes departamenta direktors Vitālijs Reinbahs uzsver, ka šis tilts būs viens no nozīmīgākajiem pēdējo gadu galvaspilsētas infrastruktūras objektiem. Tilts ievērojami atvieglos transporta plūsmu uz Sarkandaugavas dzelzceļa pārbrauktuvēm, uzlabos tuvāko apkaimju iedzīvotāju pārvietošanās iespējas un satiksmes drošību, kā arī ilgtermiņā veicinās visaptverošas un integrētas satiksmes infrastruktūras attīstību un tranzīta kravu transporta plūsmas novirzīšanu no pilsētas centra un Sarkandaugavas.

Šajā būvniecības sezonā plānots kopumā iedzīt 1200 dzelzbetona pāļu. Tilta trases kopējais garums būs nepilns kilometrs jeb 770 metri ar četrām kustības joslām starp Viestura prospektu un Tvaika ielu.

Projekta realizācijā tiks izbūvēti un sakārtoti visi jaunajai trasei piegulošie Sarkandaugavas krustojumi un pievedceļi.

Tilta izbūves projekts paredz arī gājēju un velobraucēju pārvietošanās uzlabojumus - Viestura prospekta posmā no Meža prospekta līdz dzelzceļa stacijai "Mangaļi" tiks izveidots veloceļš.

Būtisks ieguvums projekta īstenošanā ir arī kravas tranzīta plūsmas novirzīšana no centra rajoniem.

Kā ziņots, 42,5 miljonus eiro vērtu līgumu par jaunā tilta būvniecību Rīgas domes Satiksmes departaments noslēdza ar piegādātāju apvienību "OTC".

Līgums paredz veikt 1.kārtas būvniecību tiltam pāri dzelzceļa sliežu ceļiem Rīga-Skulte. Saskaņā ar Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājaslapā pieejamo informāciju, "OTC" ir apvienojušies trīs būvnieki - SIA "Binders", AS "LNK Industries" un AS "Latvijas tilti".

Līguma summa bez pievienotā vērtības nodokļa ir 35,11 miljoni eiro. 27 miljonus eiro no būvniecības izmaksām plānots segt no Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējuma, vienu miljonu eiro - no valsts budžeta, bet pārējo - no pašvaldības līdzekļiem.

Būvprojekts paredz transporta risinājumus autotransportam, kājāmgājējiem un velobraucējiem, kā arī tiks izbūvēti krustojumi un piebraucamie ceļi.

Aģentūras LETA arhīvā atrodamā informācija liecina, ka par šī tilta būvniecību pašvaldībā runāts jau kopš 2006.gada, gadu no gada iekļaujot to dažādos investīciju plānos un iezīmējot tam līdzekļus pašvaldības budžetā.

Svarīgākais