Pamatojoties uz koku ciršanas publiskās apspriešanas rezultātiem, Rīgas domes Apstādījumu saglabāšanas komisija nolēmusi atteikt izsniegt atļauju Brasas tilta pārbūves laikā paredzētajai koku ciršanai, uzzināja Rīgas domē.
Būvprojekta izstrādes procesa gaitā tika lemts par Brasas tilta modernizāciju un veloinfrastruktūras izbūvi Brīvības gatves virzienā. Lai šo ieceri varētu īstenot jau šajā būvsezonā, nepieciešams izcirst vairākas liepas un ošlapu kļavu. Rīgas domes Apstādījumu saglabāšanas komisija 9.martā šo ieceri nodeva publiskai apspriešanai.
Tās laikā par koku ciršanas ieceri tika saņemti 823 viedokļi, no kuriem 776 bija ciršanu noraidoši. Ņemot vērā sabiedrības lielo iesaisti un skaidri pausto nostāju par labu esošo koku saglabāšanai, komisija, pamatojoties uz publiskās apspriešanas rezultātiem, šodienas sēdē nolēma atteikt izsniegt atļauju minēto koku ciršanai.
Sabiedriskās apspriedes mērķis bija noskaidrot vietējo iedzīvotāju viedokli attiecībā uz tilta rekonstrukciju un veloinfrastruktūras izbūves nepieciešamību kopsakarībā ar teritorijā augošo koku saglabāšanu vai izciršanu.
Satiksmes departaments jau uzdevis Brasas tilta pārprojektēšanas procesā rast risinājumus veloinfrastruktūras izbūvei, saglabājot esošo koku aleju pie tilta.
Jau vēstīts, ka, ņemot vērā novirzes tilta tehniskā stāvokļa atzinumā, uz nenoteiktu laiku slēgta sabiedriskā transporta kustība pār Brasas tiltu.
Uz Brasas tilta jau ilgstoši notiek remontdarbi, un pēdējos mēnešus kustību pār to bija atļauta tikai sabiedriskajam transportam un operatīvajiem transportlīdzekļiem.
Tomēr, kā aģentūra LETA noskaidroja Rīgas domes Satiksmes departamentā, veicot tilta tehniskā stāvokļa monitoringu, fiksēti "nobīdījumi tehniskajos mērījumos", un saskaņā ar līgumu tilts tiks slēgts līdz padziļinātas informācijas noskaidrošanai.
Brasas tilta būvnieki ir lietuviešu uzņēmums "Kauno tiltai", ar kuru pašvaldība nesen lauza līgumu par Augusta Deglava tilta remontdarbu neatbilstošu veikšanu.
Pērn, sākot Brasas tilta remontdarbus, pašvaldība konstatēja, ka izstrādātais būvdarbu projekts pēc remonta pabeigšanas nenodrošinās atbilstoši tilta nestspēju, lai pār to varētu kursēt sabiedriskais transports.
Tā rezultātā sākās pārprojektēšanas darbi. Šobrīd projektēšanai ir "tehniskais pārtraukums", jo sabiedrībā iestājās pret domes ieceri, veicot tilta paplašināšanu, izcirst līdzās esošo liepu aleju.