RNP par pārkāpumiem iedzīvotājiem būs jāatmaksā nepilns tūkstotis eiro

© Romāns Kokšarovs/F64 Photo Agency

Pašvaldības SIA "Rīgas namu pārvaldnieks" (RNP) Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) konstatēto nepilnību rezultātā klientiem būs jāatmaksā 943 eiro, pastāstīja RNP pārstāvis Krists Leiškalns.

Uzņēmums norāda, ka jau sarunu laikā ar PTAC, identificējuši problēmas sākotnējo punktu, proti - izmantotās norēķinu programmatūras īpatnības pieļāva, ka netiek veikts likumisko procentu ieskaits, pirms piemērot nokavējuma procentus.

"Pats abu procenta likmju piemērošanas princips atbilst Civillikumam, tomēr - tikai piemērojot procentu ieskaitīšanu," atzīst RNP.

Patlaban RNP ir apzinājusi, ka šāda aprēķinu sistēmas nepilnība skārusi aptuveni 0,5% no uzņēmuma klientiem, jeb 982 komunālo maksājumu parādniekus, par kopējo summu 76 037 eiro.

"Šiem klientiem ir veikts pārrēķins, tomēr ņemot vērā parādu apjomu, ko klienti ir parādā, faktiski tika samazināta viņu parāda apjoma summa, nevis tiks veikta faktiska līdzekļu atmaksāšana," skaidro uzņēmumā.

Savukārt faktiska naudas atmaksa ir veikta 19 klientiem par kopējo summu 943 eiro. Mazākā atmaksātā summa bija 2,63 eiro, bet lielākā - 158,06 eiro.

Patlaban RNP novecojušā norēķinu sistēma tiekot mainīta uz modernāku, tostarp, lai izslēgtu līdzīgu gadījumu atkārtošanos.

RNP atvainojas klientiem par sagādātajām neērtībām un aicina arī turpmāk, saskaroties ar iespējamām nepilnībām rēķinos, nekavējoties vērsties pie uzņēmuma ar informāciju.

Ārkārtējās situācijas RNP saviem klientiem par savlaicīgi nesamaksātiem rēķiniem laikā, nepiemēro nokavējuma procentus, ka arī līgumsodu.

Kā ziņots, PTAC, izvērtējot RNP īstenoto komercpraksi, konstatējis, ka klientiem par kavētu rēķinu apmaksu vienlaikus piemēroti gan līgumsodi, gan likumiskie nokavējuma procenti, kas ir pretrunā ar Civillikumu un patērētāju tiesību aizsardzību regulējošo normatīvo aktu prasībām.

Kā aģentūru LETA informēja PTAC pārstāve Evija Lene, tā uzskatāma par negodīgu komercpraksi, taču RNP jau esot iesnieguši rakstveida apņemšanos pārkāpumu novērst un skartajiem patērētājiem veikt pārrēķinu.

Rakstveida apņemšanās nozīmē, ka RNP ir labprātīgi atzinusi pieļauto pārkāpumu un apņēmusies novērst tā kaitīgās sekas, kā arī turpmāk mainīt savu komercpraksi.

PTAC skaidro, ka saskaņā ar Civillikumu līgumsodu par saistību nepienācīgu izpildi vai neizpildīšanu termiņā var prasīt tikai tādā apmērā, kādā tas pārsniedz prasīto procentu summu, kas radusies pēc neizpildes iestāšanās brīža. Tas nozīmē, ja nokavējumu procentu summa ir lielāka par līgumsodu, prasīt var tikai procentus, savukārt, ja līgumsods ir lielāks par nokavējuma procentiem, tad līgumsodu var prasīt kā starpību starp līgumsodu un nokavējuma procentiem.

Svarīgākais