Šogad bija plānots Rīgā izbūvēt divus veloceliņus. Viens no tiem – pusotru kilometru garais celiņš Juglas ielā ir pabeigts, otra veloceliņa Centrs–Berģi būvniecība vēl turpinās.
Šodien ikviens riteņbraucējs tiek aicināts izmēģināt jau izbūvēto posmu un izteikt savas atsauksmes.
Četrpadsmit kilometru garā veloceliņa Centrs-Berģi lielākā trases daļa jau ir izbūvēta un ņemtas vērā arī Nīderlandes veloceliņu projektēšanas tradīcijas, piemēram, velosatiksmes luksofori. Septembrī uzsākti darbi Skolas un Reimersa ielā, jo celiņš tiek būvēts pa posmiem. Drīzumā notiks luksoforu objektu pārbūve, būs uzstādītas nepieciešamās ceļa zīmes un pabeigti atlikušie darbi, lai veloceliņu varētu nodot ekspluatācijā, informē Rīgas domes Satiksmes departamenta Projektēšanas dokumentācijas nodaļas vadītāja vietnieks Jānis Andiņš.
Piemēram, K. Valdemāra ielā uz ietves ir uzkrāsoti horizontāli apzīmējumi, un rodas iespaids, ka veloceliņa būvniecība ar to arī aprobežojas. J. Andiņš norāda, ka kopumā veicamo darbu ir daudz un citviet tie ir krietni pamanāmāki. Reimersa ielā un Skolas ielā ir paredzēta atsevišķa veloceliņa trase, kas novietota uz ceļa braucamās daļas. Tāpēc esošās autostāvvietas tiks izveidotas paralēli braucamai daļai. Savukārt K. Valdemāra ielā un Senču ielā veloceliņš iekārtots uz trotuāriem. Vietās, kur ietves bija vismaz trīs metrus platas, tika iezīmēts atsevišķs veloceliņš ar piktogrammām, savukārt tur, kur ietves ir šaurākas, gājēju un velosatiksme organizēta kopīgi.
Brīvības gatvē no Biķernieku līdz Stāmerienas ielai starp koku aleju ir izbūvēta atsevišķa veloceliņa trase, un par to liecina sarkanas krāsas asfaltbetona segums. No Šmerļa ielas līdz Silciema ielai velosatiksme ir iekārtota blakus trotuāram, nodalot to ar trīs centimetru augstu bortakmeni, lai riteņotāji nevarētu brīvi iebraukt gājēju zonā. Visā veloceliņa garumā vēl jāuzstāda ceļa zīmes un jāizbūvē luksofori, jāapzāģē koku vainagi. Atsevišķos posmos jāpabeidz seguma ieklāšana.
***
IZMAKSAS
• Veloceliņa Centrs–Berģi būvniecības izmaksas ir 458,8 tūkstoši latu (bez PVN). Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējums paredzēts 65%
apmērā.
• Atsevišķi izdalīt veloceliņa tēriņus Juglas ielā nav iespējams, jo tas būvēts jaunā Juglas ielas posma celtniecības ietvaros, kur izmaksas konkursa rezultātā tika noteiktas par visiem veicamajiem ielas būvniecības darbiem kopumā.