Nesen uzbūvētais tilts pār Juglas kanālu jau bojāts

© f64

Lietus un vējš vainojams izskalotajā uzbērumā un bojātajā asfalta segumā, bet būvdarbi nav uzskatāmi par nekvalitatīviem – šāds secinājums izriet no Rīgas domes Satiksmes departamenta sniegtās atbildes uz jautājumu, kāpēc tika bojāts nesen uzbūvētais tilts pār Juglas kanālu.

Rīgas domes Satiksmes departamenta vecākā referente Ilze Ķēdže informē, ka lietusgāžu dēļ tika izskalots uzbērums tiltam pār Juglas kanālu, kā rezultātā, palielinoties vēja ātrumam, tika izgāzts tur esošais apgaismojuma stabs. "Par iemeslu minams tas, ka uzbēruma nostiprinājuma zāliens nav vēl izveidojis sakņu sistēmu, tāpēc lietusgāžu laikā uzbēruma izskalojumi ir iespējami," 2009. gadā pabeigtā tilta nedienas aizbildina departamentā.

I. Ķēdže arī paskaidro, ka ikvienā būvobjektā paralēli strādā arī būvuzraugs, kurš veic kvalitātes kontroli katrā būvniecības stadijā. Tādas tika regulāri izdarītas arī šajā būvobjektā, un būvdarbi ir izpildīti atbilstoši tehniskajā projektā ietvertajām prasībām. Ja prasībā nebija ietverti norādījumi par īpašiem nogāžu stiprinājumiem, tad šķietamais paradokss, ka darbi veikti kvalitatīvi, kaut arī acis rāda citu ainu, sevi attaisno. Ainavu arhitekte Gundega Lināre, kas piedalījusies kanālmalas apzaļumošanā, pieļauj, ka acīmredzot darbu gaitā nav izmantota atbilstoša tehnoloģija. Viņa pat skarbi raksturo – nohalturēts. Lietus Latvijā nav neparasta parādība, tāpēc ir skaidrs, ka tas līs arī turpmāk. Ainavu arhitekte stāsta, ka Rīgas kanāla krasta nogāzes tika nostiprinātas, tāpēc pēc darbu pabeigšanas lielākā vētrā un lietū noskaloja mulču un dažus krūmus, taču nogāzes palika neskartas. "Cita lieta, ka nebija paredzēta nauda postījumu atjaunošanai," norāda G. Lināre, tāpēc vietām ir atsegts zaļais siets, kas stiprina nogāzi. Viņa atgādina, ka šādos gadījumos jāizmanto ģeotekstila materiāli un jāievēro konkrēta tehnoloģija, lai nogāzes nebojātu dabas apstākļi. Ainavu arhitekte pieļauj, ka atkāpes no loģiskas tehnoloģiju izmantošanas pieļautas tālab, lai palētinātu projekta izmaksas.

Tā kā šis objekts nodots ekspluatācijā tikai 2009. gadā, remontu par saviem līdzekļiem veiks uzņēmums Latvijas tilti, kā tas paredzēts līgumā.

Svarīgākais