Saeimā iesniegti 15 000 parakstu pret alejas izciršanu, būvējot jaunu Valsts drošības dienesta ēku

© f64

Nepanākot kompromisu sarunās ar vēsturiskās velotreka “Marss” apbūves ieceres virzītājiem – Finanšu ministriju un VAS “Valsts nekustamie īpašumi” (VNĪ), Saeimai ir iesniegta sabiedriskā iniciatīva “Palīdzi novērst ilggadīgu koku izciršanu un izveidot parku bijušā velotreka “Marss” vietā”. Iniciatīvai atbalstu pauduši vairāk nekā 15 tūkstoši iedzīvotāju, aicinot saudzēt 40 senu liepu aleju un nepieļaut to izciršanu un teritorijas apbūvi Brīvības gatvē 207.

Rīgā, bijušā velotreka "Marss" vietā, plānots būvēt jaunu ēku Valsts drošības dienestam (VDD), tādējādi, visticamāk, nebūs lemts piepildīties VEF rajona nekustamo īpašumu attīstītāju un iedzīvotāju iecerei šajā teritorijā izveidot parku.

Pilsētas iedzīvotāju un iniciatīvas atbalstītāju parakstu vākšana tika uzsākta 2019. gada decembrī, reaģējot uz VAS „VNĪ” ieceri apbūvēt vēsturisko velotreka “Marss” teritoriju. Lai nepieļautu vairāku desmitu ilggadīgu koku izciršanu un atjaunotu publisku zaļo zonu bijušajā velotreka “Marss” teritorijā, Teikas apkaimes biedrībai, Rīgas Apkaimju aliansei, biedrībai “Pilsēta cilvēkiem” un inovāciju kustībai VEFRESH viena mēneša laikā kopā izdevies savākt vairāk nekā 15 500 iedzīvotāju parakstu, no kuriem 4278 ir fiziski paraksti, savukārt pārējie - digitālie paraksti platformā Manabalss.lv.

“Rīga jau ilgus gadus saskaras ar problēmu - cilvēku pārcelšanos uz dzīvi ārpus galvaspilsētas, jo dzīvošana Rīgā nav patīkama. Viens no iemesliem - daudzās pilsētas daļās trūkst labiekārtotu zaļo zonu un parku. Arī VEF apkaime ir viena no šādām vietām Rīgā, kur iedzīvotājiem sasniedzamā attālumā nav neviena parka. Pamestajā vēsturiskās velotreka trases “Marss” teritorijā atrodas zemes gabals, kur aug vairāki desmiti simtgadīgu koku un kas faktiski ir vienīgā vieta plašā apkārtnē, kur par minimāliem līdzekļiem var ierīkot parku. Rīgas dome atbalsta šo ieceri. Tomēr VAS „VNĪ”, kas pārvalda šo valsts īpašumā esošo zemes gabalu, ir iecerējuši kokus nozāģēt un parka vietā uzbūvēt biroju ēku. Domājot par apkaimes iedzīvotāju labsajūtu un pilsētas attīstību ilgtermiņā, esam uzsākuši cīņu, lai Teikai un VEF apkaimei tomēr būtu savs parks - zaļa oāze betona ēku džungļu vidū,” skaidro iniciatīvas atbalstītājs, inovāciju kustības VEFRESH vadītājs, sociālantrolopolgs Viesturs Celmiņš.

Jau ziņots, ka detalizētu Brīvības gatves 207 gruntsgabala apbūves ieceri VAS “VNĪ” neatklāj. Publiski zināms vien tas, ka plānots būvēt ēku valsts pārvaldes vajadzībām. Lai gan vēsturiskās velotreka trases “Marss” koku ciršanas atļauja jau izsniegta, sabiedriskā apspriešana nav notikusi, savukārt izsniegtā būvatļauja nav fiksēta publiskajos reģistros, raisot sabiedrībā diskusijas par šādas slepenības un iecerētās ēkas funkciju iemesliem.

Latvijā

Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca (DLRR) pagājušajā gadā reģistrēja kārtējo meitasuzņēmumu – šoreiz Ungārijā. Tagad uzņēmums strauji paplašina savu klientu loku Baltijas valstīs, Ukrainā, Polijā, Ungārijā, Vācijā, Rumānijā, Bulgārijā, Azerbaidžānā, Gruzijā un pat Āfrikā.

Svarīgākais